جانمایی ساخت 3 شهرک تازه در مرکز

به گزارش وبلاگ فرافایلی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای نو از جانمایی احداث 3 شهرک نو در شرق و جنوب غرب تهران و شروع ساخت و ساز مسکونی در آنها پس از صدور مجوز شورای عالی شهرسازی اطلاع داد.

جانمایی ساخت 3 شهرک تازه در مرکز

حبیب الله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای تازه درباره واگذاری شهرک سازی به شرکت عمران شهرهای تازه به اسم یکی از کارنمودهای تازه این شرکت گفت: ساخت 40 شهرک در کشور در مرحله مکان یابی واقع شده است؛ مطالعات مکان یابی همه این 40 شهرک به خاتمه رسیده است و قرار است در اراضی دولتی و ملی احداث شوند.

وی تاکید نمود: ساخت شهرک های مذکور کمترین آسیب های زیست محیطی داشته و از نظر تأمین خدمات زیر بنایی و روساختی با مسائل کمتری نسبت به شهرهای تازه روبرو خواهند بود.

ساخت شهرک 28 هزار نفری سنندج قطعی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: هفته گذشته ساخت یک شهرک 460 هکتاری در اطراف سنندج به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید که با توجه به کمبود شدید زمین در سنندج و افزایش ناگهانی قیمت مسکن در این شهر، یاری بزرگی به رفع این مشکل خواهد نمود؛ این شهرک امکان اسکان 28 هزار نفر را فراهم خواهد نمود.

منتظر صدور مجوز ساخت شهرک تازه اردبیل هستیم

طاهرخانی ادامه داد: مجوزهای استانی ساخت شهرکی در نزدیکی اردبیل صادر شده و منتظر صدور مجوز شورای عالی شهرسازی هستیم؛ در همه کلانشهرهایی که مشکل حاد کمبود مسکن داریم با جانمایی شهرک های تازه رفع خواهد شد. به جز اصفهان که نیازی به ساخت شهرک نبود و ظرفیت خالی در دو شهر تازه بهارستان و شهر مجلسی وجود دارد.

ساخت 3 شهرک برای تهران قطعی شد

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای تازه با بیان اینکه ساخت سه شهرک در استان تهران برنامه ریزی شده گفت: فرایند صدور مجوز احداث این شهرک ها در مراحل مختلف قرار دارند به اسم مثال هم در شرق و هم در جنوب غرب تهران مکان یابی ساخت این شهرک ها صورت گرفته و باید به تصویب شورای عالی شهرسازی برسد.

وی اظهار داشت: پس از صدور مجوز شورای عالی شهرسازی، مساحت این شهرک ها و سقف جمعیت پذیری آنها اعلام خواهد شد.

مزایای شهرک سازی نسبت به ساخت شهر تازه

به گفته این عضو شورای عالی مسکن، شهرک ها مزایایی نسبت به شهرهای تازه دارند از جمله اینکه زیرساخت های آنها قابل دسترس تر است؛ مشکل حمل و نقل میان شهرک با شهر مادر مانند شهرهای تازه نیست؛ نزدیکی آنها به کلانشهر، جذابیت بیشتری را نسبت به شهرهای تازه ایجاد نموده است. قرار است بخشی از این یک میلیون مسکنی که دولت سیزدهم وعده ساخت آن را داده به این شهرک ها منتقل شوند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "جانمایی ساخت 3 شهرک تازه در مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانمایی ساخت 3 شهرک تازه در مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید