تویوتا کمری این بار در لباس یک خودروی مسابقه ای به میدان می آید! ، عکس

به گزارش وبلاگ فرافایلی، مدت کمی پس از معرفی، تویوتا کمری XSE تازه در فصل 2024 به عنوان یک خودروی مسابقه ای نسل بعدی به ناسکار می آید. تویوتا تنها سازنده ژاپنی در هر سه سری اصلی ناسکار به جای مانده است. طی سال ها، تویوتا موفقیت چشمگیری را با کمری TRD NASCAR که 18 برد در دو فصل اخیر رقابت ها به دست آورد، کسب نموده است.

تویوتا کمری این بار در لباس یک خودروی مسابقه ای به میدان می آید! ، عکس

امیرمسعود عابدین: یک نگاه به نمای جلوی این خودروی مسابقه ای نشان می دهد که طراحی خود را با تویوتا کمری 2025 به اشتراک می گذارد. اگرچه به علت مخصوص ناسکار بودن، چراغ های جلو فقط گرافیکی هستند و عملکردی ندارند.

گلگیرهای بسیار گسترده تری برای قرار دادن چرخ های بزرگ و تایرهای مسابقه ای گودیر طراحی شده است. واضح ترین تفاوت بین نسخه ناسکار و جاده ای این است که خودروی مسابقه ای روح یک کوپه دو در دارد.

کمری ناسکار تازه با همکاری مشترک TRD و Calty Design ساخته شده و این خودروی مسابقه ای قرار است در مسابقه Clash at the Coliseum در لس آنجلس، در فوریه سال آینده رونمایی گردد. این رویداد توجه رسانه ها را به خود جلب نموده و آن را مکانی ایده آل برای معرفی یک ماشین مسابقه ای کاملاً تازه نموده است.

زمانی که تویوتا چند سال پیش نسل هفتم مدل مسابقه ای کمری ناسکار خود را برای قوانین به روزرسانی شده نسل بعدی معرفی کرد، قول داد که خودروی V-8 با قدرتی بین 550 تا 670 اسب بخار، آماده گردد. رینگ های 18 اینچی ارتقا یافته (از 15 اینچی در سال های گذشته) به خودروی تازه طراحی شده نیز منتقل می گردد.

از دیگر تغییرات این نسل می توان به طراحی متقارن بدنه، سیستم تعلیق مستقل عقب و جعبه دنده پنج سرعته سکوئنشال اشاره نمود. در این جعبه دنده های پیشرفته که غالباً در سوپراسپرت ها، اتومبیل های مسابقه ای و بعضی خودروهای سفارشی نصب می شوند، برای تعویض دنده نیازی به جابه جایی دسته دنده نیست و تنها باید آن را به سمت پایین یا بالا حرکت داد. با این عمل، دنده های مختلف به طور پی درپی درگیر شده و زمان تعویض به حداقل خود می رسد. به همین علت چنین جعبه دنده (گیربکس) هایی را سکوئنشال (Sequential Gearbox)، به معنای تعویض متوالی می گویند.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ فرافایلی مراجعه کنید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "تویوتا کمری این بار در لباس یک خودروی مسابقه ای به میدان می آید! ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا کمری این بار در لباس یک خودروی مسابقه ای به میدان می آید! ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید