فراوری 80 درصد سموم کشاورزی در داخل

به گزارش وبلاگ فرافایلی، سید مهدی حسینی یزدی در نشستی خبری اظهارداشت: در پی لغو تحریم ها و ورود کشورهای آمریکایی، کانادایی و فراوری نمایندگان اصلی به زمینه صادرات نهاده های کشاورزی این امکان به کشاورزان داده می گردد که از محصولات با کیفیت تری استفاده نمایند.

فراوری 80 درصد سموم کشاورزی در داخل

وی با بیان اینکه 70 تا 80 درصد سموم در داخل فراوری می گردد، گفت: 20 تا 22 درصد سموم نیز وارداتی است، ضمن اینکه از میزان مذکور حدود 8 تا 10 درصد از سموم نسل جدید هستند و توسط کمپانی های اروپایی وارد می شوند.

رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود با اشاره به اینکه حدود 75 تا 80 درصد کود مورد احتیاج توسط شرکت های دولتی و شبه دولتی تأمین می گردد، اضافه نمود: 20 تا 22 درصد از این احتیاج هم توسط واردکنندگان و فراوری کنندگان کود تأمین می گردد.

حسینی درباره این مساله که لغو تحریم ها تا چه اندازه سبب کاهش قیمت این نهاده ها برای مصرف کنندگان می گردد؟ گفت: دولت 700 تومان برای واردات هر لیتر سم و 2 هزار تومان هم برای واردات تکنیکال دریافت می نماید، ضمن اینکه برای ثبت سموم باید 40 میلیون تومان پرداخت گردد، بنابراین با توجه به اینکه امکاناتی به فراوری کنندگان و واردکنندگان داده نمی گردد، نمی توان انتظار کاهش قیمت را داشت.

وی، برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و اضافه نمود: این نمایشگاه از ششم تا نهم بهمن ماه در بوستان گفت وگو برگزار می گردد، ضمن اینکه در این نمایشگاه هیچ شرکت، فراوری کننده و واردکننده بدون مجوزی حضور ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری 80 درصد سموم کشاورزی در داخل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 80 درصد سموم کشاورزی در داخل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید