توضیحات فرهاد رهبر درباره چرایی اخراج اساتید دانشگاه آزاد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حضور رئیس دانشگاه آزاد در این کمیسیون گفت: طبق توضیحات رئیس دانشگاه آزاد، این دانشگاه با اساتیدی که به صورت تمام وقت در دانشگاه دولتی همکاری می کردند قطع همکاری نموده است.

توضیحات فرهاد رهبر درباره چرایی اخراج اساتید دانشگاه آزاد

میرحمایت میرزاده در گفت وگو با وبلاگ فرافایلی درباره جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کمیسیون امروز میزبان آقای رهبر رئیس دانشگاه آزاد برای پاسخ به سوالات نمایندگان درباره برکناری اساتید این دانشگاه بود.

وی اضافه کرد: براساس توضیحات آقای رهبر، دانشگاه آزاد با اساتیدی که به صورت تمام وقت در دانشگاه دولتی همکاری می کردند، قطع همکاری نموده است، اقدامی که خلاف قانون نیست.

میرزاده ادامه داد: در این جلسه بعضی از نمایندگان اساتید دانشگاه آزاد نیز حاضر بودند. اساتید اخراجی که عمدتاً از دانشگاه علوم تحقیقات بوده اند می گفتند که قرار بود با تبدیل شرایط عضو هیات علمی شوند ولی عملا اکنون از کار بیکار شده اند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در پاسخ به این صحبت اساتید عنوان شد که قرارداد همه این افراد به خاتمه رسیده و این اساتید تسویه حساب نموده اند از طرف دیگر برای جذب در هیات علمی باید فرآیند جذب طی گردد. در این جلسه همچنین این اساتید گفتند که تعداد اساتید برکنار شده 170 نفر است.

میرزاده در جمع بندی اظهار کرد: آنالیز های ما براساس توضیحات ارائه شده نشان می دهد که قطع همکاری و تبدیل شرایط اساتید دانشگاه آزاد کار سیاسی نبوده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین گفت که در جلسه کمیسیون سلیمی، احمدی لاشکی و صادقی به ارائه گزارشی از بازدیدشان از مدارس و مراکز آموزشی کشورهای کره جنوبی، آلمان، فرانسه و اندونزی پرداختند که براساس تاکید آنها و طبق بازدیدهای اجرا شده الگوی نظام آموزشی ما پیروز نیست و هیچ الگویی در جهان مثل کشور ما استرس زا نیست.

میرزاده در خاتمه به حضور معاون اقتصادی آموزش و پرورش در این جلسه اشاره و اظهار کرد: براساس مطالب بیان شده با این فرایند تخصیص اعتبار نمی توان معوقات فرهنگیان و حقوق معلمان را پرداخت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توضیحات فرهاد رهبر درباره چرایی اخراج اساتید دانشگاه آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات فرهاد رهبر درباره چرایی اخراج اساتید دانشگاه آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید