مشخص حریم شهر تاریخی سیمره انجام می شود

به گزارش وبلاگ فرافایلی، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده و خبرهای بدست رسیده، معین حریم شهر تاریخی سیمره انجام می شود.

مشخص حریم شهر تاریخی سیمره انجام می شود

نشست مشترک فرزاد شریفی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و فرماندار شهرستان دره شهر به منظور بررسی شرایط گردشگری این شهرستان برگزار گشت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام در این نشست به بیان نقش و اهمیت منطقه نمونه گردشگری این شهرستان پرداخت و افزود: در این نشست در خصوص تخصیص اعتبار از محل تملک دارایی ها (استانی) به منظور انجام برآورد برای تغییر و مشخص حریم شهر تاریخی سیمره و همچنین زمینه سازی برای ثبت جهانی این اثر تاریخی تأکید شد.

شریفی از تلاش مسئولان استان و شهرستان برای توسعه صنعت درآمدزا در این منطقه خبر داد و یادآور شد: تمام اهتمام و توان خود را برای توسعه زیرساختهای گردشگری در این شهرستان بکار گرفته ایم تا بتوانیم شاهد توسعه هرچه بیشتر این صنعت درآمدزا باشیم.

او با بیان اینکه صنعت گردشگری فرصتی برای رسیدن به توسعه پایدار است، افزود: امروزه همه صاحب نظران و کارشناسان معتقدند صنعت توریسم جز سه صنعت برتر جهان بشمار می رود و از این رو نقش کلیدی در توسعه اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و ... هر کشور و منطقه ای دارد.

هوشنگ طاهری، فرماندار دره شهر ضمن تشکر از حضور سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و اهتمام ویژه ایشان به پروژه های گردشگری شهرستان دره شهر و با اشاره به پتانسیل های بالقوه موجود در حوزه گردشگری و صنایع دستی در این شهرستان گفت: دره شهر در زمینه گردشگری، صنایع دستی و اماکن زیارتی از پتانسیل خوبی برخوردار است، با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در راستا راه ارتباطی عتبات عالیات زمینه خوبی برای توسعه صنعت توریسم دارد.

فرماندار دره شهر در راستای توسعه صنعت گردشگری و حفظ آثار تاریخی این شهرستان گفت: آماده همکاری متقابل با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در زمینه های مختلف فرهنگی، علمی و عمرانی در این شهرستان هستیم.

منبع: همگردی

به "مشخص حریم شهر تاریخی سیمره انجام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص حریم شهر تاریخی سیمره انجام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید