تالار مرکزی ساری در هفته دولت افتتاح می گردد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، تهران (پانا) - مجتمع بزرگ تالار مرکزی ساری که ساخت آن از سال 1386 شروع و تا سال گذشته نیمه تمام مانده بود، طی یک سال اخیر تکمیل شد و قرار است همزمان با هفته دولت به طور رسمی به بهره برداری برسد.

تالار مرکزی ساری در هفته دولت افتتاح می گردد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ با بیان این مطلب گفت: یکی از مطالبات جدی اهالی فرهنگ و هنر استان مازندران طی سال های اخیر تکمیل مجموعه فرهنگی و هنری تالار مرکزی ساری بود که خوشبختانه با نگاه ویژه دولت مردمی طی یک سال اخیر به پایان رسید و قرار است به زودی به بهره برداری برسد.

وی اعلام کرد: این مجتمع که ساخت آن از سال 1386 شروع شده بود طی چندین سال به مرحله تکمیل نرسیده بود اما طی یک سال گذشته و از زمان روی کار آمدن دولت انقلابی بیش از 700 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این مجتمع در نظر گرفته شد و اکنون به مرحله بهره برداری رسیده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ در ادامه گفت: این مجتمع در زمینی 5 هزار و 300 متری و با زیربنای 12 هزار و 380 متر مربع ساخته شده و یکی از مجهزترین مجموعه های فرهنگی و هنری کشور به شمار میرود، بعلاوه تالار مرکزی ساری دارای سه سالن با مجموع ظرفیت 946 نفر شامل سالن نمایش با ظرفیت 601 نفر، سالن سینما با 187 جایگاه و سالن موسیقی با 158 جایگاه است که با تجهیزات تازه در اختیار اهالی فرهنگ و هنر مازندران قرار می گیرد.

اسلامی به سایر امکانات تالار بزرگ ساری اشاره نمود و اضافه کرد: این مجموعه علاوه بر این سه سالن، دارای فضاهای کارگاهی، اداری و آموزشی نیز است که امکان تجمیع بخش های فعالیت های هنری مرکز استان در یک مجتمع را فراهم می نماید. 476 متر فضای کارگاهی و تمرینی، 370 متر فضای اداری و 250 متر فضای آموزشی در این مجتمع ایجاد شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: تکمیل این مجموعه یکی از وعده های وزیر فرهنگ به اهالی فرهنگ و هنر مازندران در سفر سال گذشته خود به این استان بود که در سفر استانی رئیس جمهور نیز به مازندران به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار مورد توجه نهاده شد و اکنون نیز شاهد تحقق این وعده هستیم.

عملیات اجرایی تالار مرکزی ساری سال 1386 با هدف تامین فضای مناسب برای انجام فعالیت های مهم فرهنگی هنری استانی و ملی و نیز فراهم کردن فضا برای فعالیت هنرمندان از محل اعتبارات ملی به وسیله وزارت فرهنگ شروع شد و قرار بود طی سه سال به بهره برداری برسد. از سوی دیگر طی سال های اخیر بارها از سوی مسئولان وقت، زمان های مختلفی برای بهره برداری از این مجتمع فرهنگی اعلام شده بود که هیچ گاه این امر تحقق نیافت و در نهایت این پروژه با تکمیل مراحل نهایی طی کمتر از یک سال بزودی به بهره برداری می رسد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تالار مرکزی ساری در هفته دولت افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالار مرکزی ساری در هفته دولت افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید