بیشترین چاه های غیر مجاز کشور در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است

به گزارش وبلاگ فرافایلی، خبرنگاران/آذربایجان غربی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: مواد آلی 60 درصد ازخاک کشور کمتر از یک درصد است.

بیشترین چاه های غیر مجاز کشور در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است

علی اکبری در اولین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران که در سالن جلسات دانشگاه ارومیه برگزارشد، با بیان اینکه افزایش توان تولیدی و میزان بهره وری محصولات کشاورزی درگرو توجه به منابع خاک است چرا که هرکاری دربخش کشاورزی بدون توجه به خاک امکان پذیر نخواهد بود، توضیح داد: در سال های اخیر بحث خاک در حوزه کشاورزی مغفول مانده به طوری که 60درصد خاک های کشور مواد آلی کمتر از یک درصد دارند واگر به منابع خاک توجه نگردد درآینده با مشکل مواجهه خواهیم شد.

وی با تاکید به اینکه آمار بارش ها کشور در سال های اخیر به شدت کاهش یافته است، اظهار کرد: در سال زراعی گذشته کشور با متوسط بارش168 میلی متر وکاهش 30 درصدی بارشها بدترین سال آبی را سپری کرد.

به گزارش وبلاگ فرافایلی ، معاون منابع آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: متاسفانه به دلیل آب وهوای خشک ونیمه خشک کشور 70 درصد بارش های کشور در اثر تبخیر از دسترس خارج می گردد که این میزان تبخیر 3برابر متوسط جهانی است.

اکبری تعداد چاه های موجود کشور را 800هزار حلقه اعلام و اضافه کرد: آذربایجان غربی و حوضه آبریز دریاچه ارومیه متاسفانه بیشترین تعداد چاه های غیر مجاز کشور را به خود اختصاص داده است.

وی باتاکید بر اینکه کشور ظرفیت توسعه افقی را ندارد، یاد آور شد: تنها راه حل برای تثبیت و زنده ماندن دریاچه ارومیه افزایش بهره وری و توسعه عمودی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است.

وی ادامه داد: متاسفانه از سال 96 تاکنون اعتبارات عمرانی دریاچه ارومیه قطع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بیشترین چاه های غیر مجاز کشور در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین چاه های غیر مجاز کشور در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید