بیانیه سفارت آمریکا در بغداد درباره تظاهرات های عراق

به گزارش وبلاگ فرافایلی، فارس نوشت: سفارت آمریکا در بغداد یک روز پس از سفارت انگلیس، در بیانیه ای مشابه، خواهان اقدام فوری دولت عبدالمهدی در راستای پاسخگویی به مطالبات مردمی عراق شد.

بیانیه سفارت آمریکا در بغداد درباره تظاهرات های عراق

سفارت آمریکا در بغداد در پی تداوم تظاهرات های جاری در عراق، طی بیانیه ای کشته و زخمی شدن معترضان را محکوم کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن در پایگاه خبری الغدپرس منتشر شد، آمده است: ایالات متحده آمریکا همچنان از عراقی که امن و شکوفا باشد و بتواند از ملت در قبال گروه های تندرو و خشونت طلب حمایت کند و کسانی را که حاکمیت و دموکراسی عراق را تضعیف می نمایند، کنار بزند، حمایت می نماید.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که جهانیان تحولات عراق را دنبال می نمایند، کاملا روشن است که دولت و رهبران سیاسی عراق باید فوری و با جدیت با شهروندان خواهان اصلاحات تعامل نمایند. با سرکوب خواست مردم، هیچ آینده ای برای عراق تصور نمی گردد.

سفارت آمریکا در بغداد در ادامه کشتار و ربوده شدن معترضان عراقی را محکوم کرد و آن را تهدیدی برای آزادی بیان و تداوم چرخه خشونت در این کشور دانست.

در این بیانیه تاکید شد که عراقی ها برای تصمیم گیری درباره آینده کشورشان باید آزاد باشند.

سفارت انگلیس در عراق نیز دیروز در بیانیه ای مشابه خاطرنشان کرد: تظاهرات مسالمت آمیز حق مردم عراق است و خشونت علیه تظاهرات نمایندگان غیرقابل قبول است. دولت عراق نیز باید از تمامی نیروهای امنیتی بخواهد که از معترضان حمایت نمایند و رفتار مناسبی با آنها داشته باشند.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "بیانیه سفارت آمریکا در بغداد درباره تظاهرات های عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه سفارت آمریکا در بغداد درباره تظاهرات های عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید