برترین انیمه های سینمایی برای تازه واردهای دنیای انیمه

به گزارش وبلاگ فرافایلی، اگر تا به امروز به سراغ تماشای انیمه های سینمایی نرفته اید و در پی آن هستید تا در ابتدا آثار برجسته و بسیار خوبی از این دنیای رنگارنگ و بسیار زیبا را مشاهده کنید، در ادامه همراه با ما باشید که به معرفی برترین انیمه های سینمایی برای تازه واردهای دنیای انیمه می پردازیم.

برترین انیمه های سینمایی برای تازه واردهای دنیای انیمه

انیمه شهر اشباح

Spirited Away (2001)

انیمه شهر اشباح (Spirited Away) محصول سال 2001 اثری از کارگردان افسانه ای هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki) و استودیو جیبلی (Studio Ghibli) به شمار می رود که توانسته همانند بسیاری از آثار استودیوهای انیمیشن سازی غربی همانند دیزنی و دریم ورکس، سرشار از شگفتی باشد و در عین حال، درون مایه ای تاریک نیز درون خودش جای بدهد. این انیمه سینمایی دنیایی متنوع را به تصویر می کشد که سرشار از اشباح، بچه غول های سخنگو و جادوگرهای پیر است و تنها فیلم ژاپنی به شمار می رود که توانسته جایزه برترین انیمیشن اسکار را بدست بیاورد. در کنار این انیمه نیز می توانید دیگر آثار میازاکی همانند انیمه شاهزاده مونونوکه (Princess Mononoke) و انیمه سرویس تحویل کی کی (Kikis Delivery Service) را مشاهده کنید.

انیمه آکیرا

Akira (1998)

انیمه آکیرا (Akira) محصول سال 1998 میلادی اثری کلاسیک به شمار می رود که هر علاقه مند به انیمه ای باید به تماشای آن بنشیند. این اثر سینمایی بسیار شیک است و در آن ایده های بسیار بزرگی به نمایش در می آیند و همین نیز سبب شده تا بتواند توجه مخاطبان بسیار زیادی در خارج از ژاپن را به سمت دنیای انیمه جلب کند. انیمه آکیرا داستان شخصی به نام کاندا را دنبال می نماید که رهبر گروهی از موتورسواران نوجوان در شهر نئو توکیو آینده محور و سایبرپانک است.

انیمه نام تو

Your Name (2016)

انیمه نام تو (Your Name) در سال 2016 میلادی اکران شده بود و کارگردانی آن را یکی از برجسته ترین کارگردان های دنیای انیمه به نام ماکوتو شینکای (Makoto Shinkai) در دست داشته بود. این انیمه بر خلاف بسیاری از آثاری که در این لیست قرار دارند، بیشتر به مسائل عاشقانه و سلامتی پرداخته است و داستان دو نفر را دنبال می نماید که بدن هایشان با یکدیگر عوض می شوند و حالا نیز سعی دارند تا با این موضوع کنار بیایند.

انیمه شبح درون پوسته

Ghost in The Shell (1995)

انیمه شبح درون پوسته (Ghost in The Shell) محصول سال 1995 میلادی است و تاثیری شگرف در سینمای مدرن داشته است و از همین رو، هر علاقه مند به دنیای انیمه باید حتما به تماشای آن بنشیند. این اثر سایبرپانک بیشتر روی آنالیز داشتن هویت در دنیای مدرن تمرکز دارد و تنها اثر در این لیست محسوب می گردد که اقتباسی لایو اکشن و هالیوودی از آن ساخته شده است. البته باید توجه داشت که این اقتباس لایو اکشن محصول سال 2017 میلادی اصلا به مجذوب کنندهیت و خوبی انیمه اصلی نیست.

انیمه آبی تمام عیار

Perfect Blue (1997)

انیمه آبی تمام عیار (Perfect Blue) به آنالیز ترس ها و وحشت هایی می پردازد که زنان ممکن است در صنعت تفریح با آن ها روبه رو شوند و همین نیز سبب شده تا این انیمه، از جمله آثار تاریک این لیست باشد و تماشای بعضی از صحنه های آن واقعا ناراحت نماینده و سخت باشد. کارگردانی این اثر را ساتوشی کن (Satoshi Kon) در دست داشته که از جمله کارگردان های برجسته به شمار می رود که آثارش روی فیلم های هالیوود نیز تاثیرگذار بوده است.

انیمه صدای خاموش

A Silent Voice (2016)

انیمه صدای خاموش (A Silent Voice) محصول سال 2016 میلادی است و نگاهی منحصربه فرد از درون سلامت روانی شخصیت اصلی داستان را برای بیننده ها به ارمغان می آورد و تصویری از نحوه شکل گیری قلدری کردن درون مدرسه ها را به نمایش می گذارد. کارگردانی این انیمه سینمایی را نائوکو یامادا (Naoko Yamada) در دست داشته که توانسته همانند داستان، انیمیشن هایی درخشان و برجسته را خلق کند.

انیمه پاپریکا

Paprika (2006)

انیمه پاپریکا (Paprika) که در سال 2006 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود، شباهت های بسیار زیادی به فیلم تلقین (Inception) ساخته کریستوفر نولان (Christopher Nolan) دارد. هر دو اثر به موضوعاتی همانند رویا و لایه های مختلف آن می پردازند. البته در فیلم تلقین سناریوی داستان بر موضوع سرقت است اما در انیمه پاپریکا نحوه نمایش رویاها روی صفحه نمایش آنالیز می شوند. تدوین رازآلود این انیمه سبب شده تا مرز میان واقعیت و رویا محو گردد و در عین حال نیز باعث فراتر رفتن مرزهای انیمیشن بگردد.

انیمه ردلاین

Redline (2009)

انیمه ردلاین (Redline) محصول سال 2009 میلادی داستان خطرناک ترین و محبوب ترین مسابقه دنیا به نام ردلاین را بازگو می نماید که در آن، مردم از سراسر کهکشان در آن شرکت می نمایند. این انیمه مسابقه ای و حماسی بسیار مجذوب کننده است و می تواند هر بیننده ای را به هیجان در بیاورد. کارگردان تاکشی کویکی (Takeshi Koike) سکان کارگردانی آن را برعهده داشته و از تکنیک کشکش انیمیشن استفاده نموده تا دورنمای ماشین های مسابقه ای را تار کند و تجربه ای را ایجاد کند که مجذوب کننده و منحصربه فرد به نظر می رسد.

انیمه بل

Belle (2021)

انیمه بل (Belle) جدیدترین اثر در این لیست به شمار می رود که در سال 2021 میلادی روی پرده سینماها اکران شده است. این اثر به شکلی هوشمندانه و بسیار زیبا نشان می دهد که چطور اینترنت می تواند زمینه ساز ارتباط هر نوع انسانی با یکدیگر باشد و ما چطور می توانیم از این ارتباطات برای حل مسائل زندگی خود بهره ببریم. در کل، انیمه بل توانسته داستانی پیچیده را به تصویر بکشد که در آن، چگونگی بهره گرفتن از اینترنت برای حل مسائل و آسیب های روحی نشان داده می گردد.

انیمه پسر و دیو

The Boy and the Beast (2015)

انیمه پسر و دیو (The Boy and the Beast) داستان رابطه دوستی بین یک پسر بچه به نام رن و هیولایی از دنیایی جادویی به نام کوماتتسو را دنبال می نماید. این انیمه در سال 2015 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود و داستان دوستی و خانوادگی خارق العاده ای دارد که در آن نشان داده می گردد رابطه محبت آمیز می تواند در رشد ما بسیار تاثیرگذار باشد. با اینکه رابطه میان دو شخصیت اصلی بسیار خنده دار است اما در این میان، موضوعات بسیار مهمی نیز بیان می شوند.

انیمه مدفن کرم های شب تاب

Grave of the Fireflies (1988)

مدفن کرم های شب تاب (Grave of the Fireflies) محصول سال 1988 داستان برادر و خواهری را بازگو می نماید که سعی دارند در بمباران ژاپن در سال 1945 میلادی جان سالم به در ببرند. ایسائو تاکاهاتا (Isao Takahata) کارگردانی این انیمه از استودیو جیبلی را برعهده داشته است و توانسته آن را به یکی از برجسته ترین انیمه های تاریخ تبدیل کند. این انیمه به برترین شکل ممکن به آنالیز وحشت های جنگ می پردازد و از جمله انیمه هایی محسوب می گردد که حتما باید ببینید.

انیمه همین دیروز

Only Yesterday (1991)

انیمه همین دیروز (Only Yesterday) محصول سال 1991 میلادی داستان تائکوی 27 ساله را دنبال می نماید که شغلی اداری در توکیو دارد اما تصمیم گرفته تعطیلات خودش را در مزارع بگذراند و در این سفر خودش نیز رویدادهای زندگی اش را مرور می نماید. همانند انیمه مدفن کرم های شب تاب کارگردانی این اثر را نیز ایسائو تاکاهاتا برعهده داشته، با این تفاوت که نسبت به آن انیمه، در انیمه همین دیروز رویکردی سبک و روشن در پیش گرفته است.

انیمه بچه ها گرگ

Wolf Children (2012)

انیمه بچه ها گرگ (Wolf Children) محصول سال 2012 میلادی است و داستان مادر تنهایی به نام هانا را بازگو می نماید که پس از مرگ همسرش باید دو فرزند خودش که نیمه گرگ هستند را به تنهایی بزرگ کند. این انیمه به خوبی توانسته سختی های بزرگ کردن بچه ها به تنهایی را به نمایش بگذارد و نشان می دهد که باید به بچه ها اجازه داد تا خودشان برای آینده شان تصمیم بگیرند. همین نیز باعث شده تا داستان انیمه بچه ها گرگ بسیار الهام بخش و در عین حال ناراحت نماینده باشد.

منبع: فوت و فن / collider.com

به "برترین انیمه های سینمایی برای تازه واردهای دنیای انیمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین انیمه های سینمایی برای تازه واردهای دنیای انیمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید