این دستگاه پوشیدنی طعم پوست را می چشد!

به گزارش وبلاگ فرافایلی، دستگاه پوشیدنی Ktrack پوست را می چشد تا به ورزشکاران و بیماران دیابتی یاری کند.

این دستگاه پوشیدنی طعم پوست را می چشد!

ورزشکاران و دیابتی ها به زودی می توانند مقدار اسیدلاکتیک و قندخون خود را با استفاده از دستگاهی که به شیوه مجازی پوست آنها را می چشد بسنجند. این دستگاه به وسیله PKvitality فراوری شده است.

مچ بندKtrack Glucose ردیاب گلوکز 149 دلار قیمت دارد و به وسیله زیر دستگاه مایعی را جذب می نماید که حاوی مواد شیمیایی مورد نظر است.

مزیت این دستگاه برای دیابتی ها این است که دیگر مجبور نیستند به شیوه قدیم، نوک انگشت خود را سوراخ نمایند تا مقدار قند خونشان را بسنجند. علاوه بر این، آنها با یاری این دستگاه در هزینه خریدن نوار تست برای آزمایش قند خون، که در آزمایشات قدیمی متداول بود، صرفه جویی می نمایند.

البته این بدین معنی نیست که چیزی در پوست نفوذ نخواهد کرد! برعکس، در Ktrack، به جای یک سوزن دردناک، یک ریزسوزن خیلی کوچک که ضخامتش کمتر از نیم میلی متر است به آرامی وارد لایه خارجی پوست می گردد. مایع درست از زیر لایه خارجی پوست جذب می گردد و دستگاه را می خیساند و به حسگرها ارسال می گردد تا مقدار گلوکز تشخیص داده گردد. این دستگاه با برنامه کاربردی Ktrack برای اندروید و iOS کار می نماید و کاربران می توانند هر وقت دلشان خواست مقدار گلوکز در خونشان را میزان بگیرند.

دستگاه پوشیدنی KTrack Athlete برای ورزشکاران 199 دلار قیمت دارد و مقدار اسید لاکتیک را نشان می دهد. اسید لاکتیک نشان می دهد که چقدر بدن در برابر ورزش خوب پاسخ می دهد و ورزشکار بعد از یک دوره تمرین فشرده چه مدت زمان برای استراحت و بازیابی احتیاج دارد. از آنجا که این دستگاه پوشیدنی است، لازم نیست ورزشکاران فعالیت های بدنی خود را برای میزان گیری مقدار اسیدلاکتیک متوقف نمایند.

این فناوری بسیار نوین است و زندگی دیابتی ها و ورزشکاران را بسیار ساده می نماید اما هنوز تعیین نیست که دستگاه های Ktrack که ساخت PKvitality هستند به دست ها مشتریان برسد. این شرکت در حال حاضر منتظر اجازه از سوی نظام سلامت و بهداشت برای فروش دستگاه های خود است.

منبع: فوت و فن

به "این دستگاه پوشیدنی طعم پوست را می چشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این دستگاه پوشیدنی طعم پوست را می چشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید