ایران چه خودروهایی را به کدام کشورها صادر می نماید؟

به گزارش وبلاگ فرافایلی، گرچه واردات خودرو حدود سه سالی است که ممنوع شده و امکان ورود آن به علت تغییر در ضوابط واردات خودرو و ممنوعیت ثبت سفارش وجود ندارد ولی صادرات خودرو از ایران صورت می گیرد.

ایران چه خودروهایی را به کدام کشورها صادر می نماید؟

بر اساس آمار گمرک، 90 درصد صادرات خودرویی کشور در سال 1398، خودرو ساینا بوده و 10 درصد الباقی متعلق به پراید، تیبا و کوییک از محصولات خانواده گروه خودروسازی سایپا و سمند، پژو پارس، پژو 207، هایما و دنا از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو بوده است.

  • قیمت خرید و فروش ساینا
  • قیمت خرید و فروش تیبا

ارزش ریالی صادرات این محصولات به تفکیک کشورها بدین صورت است که طی سال گذشته به کشور هنگ کنگ بیشترین اندازه صادرات به ارزش 116 هزار و 862 دلار انجام شده است. پس از آن اسپانیا بیشترین واردات خودروهای ایرانی را داشته که برای کشور ارزآوری 96 هزار و 362 دلاری داشته است.

به کشورهای تایوان و چین نیز به ترتیب محصولات خودرویی ایران به ارزش 79 هزار و 521 دلار و 36 هزار و 600 دلار صادرات انجام شده است.

بیشتر بخوانید: عدم امکان شماره گذاری سایپا شاهین تکذیب شد

از محل صادرات خودروسازان داخلی به کشور ترکیه نیز 7000 دلار و به کشور امارات چهار هزار و 662 دلار، ارزآوری به کشور انجام شده است.

یکی از مهمترین مزیت خودرو های ایرانی قیمت پایین آن نسبت به سایر خودرو ها بوده و خودرو سازان می توانند خودرو های ایرانی را به کشور های دیگر صادر نمایند و با توجه به قیمت اندک بازار بزرگی را در خارج از کشور داشته باشند و بتوانند خودرو های داخلی را صادر نمایند.

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ وبلاگ فرافایلی مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "ایران چه خودروهایی را به کدام کشورها صادر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران چه خودروهایی را به کدام کشورها صادر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید