ایران به آمریکا به وسیله سوییس پیغام داده است

به گزارش وبلاگ فرافایلی، سخنگوی وزارت امور خارجه می گوید ایران به وسیله سفارت سوییس به آمریکا پیغام داده است.

ایران به آمریکا به وسیله سوییس پیغام داده است

سعید خطیب زاده در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در گفت وگوهای ظریف با همتایان کویتی و قطری پیغامی به واشنگتن منتقل یا از واشنگتن دریافت شده است؟، گفت: ما نیاز به کسی نداریم پیغام بدهیم و بگیریم. به طور روشن مجاری خود را داشتیم. به واشنگتن به وسیله سوئیس پیغام دادیم و به کشورهای منطقه هم مستقیم به خودشان به وسیله پایتخت ها پیغام داده ایم. عواقب هر گونه ماجراجویی به عهده واشنگتن است و در صورتی که اقدامی صورت بگیرد به صورت روشن و بدون لحظه ای تردید پاسخ خواهیم داد.

سوییس حافظ منافع ایران و آمریکا در دو کشور است.

خطیب زاده همچنین درباره ماندن ناو هواپیمابر نیمیتز در خاورمیانه و ادعای پنتاگون مبنی بر اینکه این حضور به خاطر تهدیدهای ایران است، گفت: اقدامات و تحرکات و بعضی شیطنت های آمریکا از چشم ما پنهان نیست و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و نظامی ما به تحرکات به ظاهر پنهان آمریکا در منطقه و عراق اشراف کامل دارند. پیغام ها با شفافیت به واشنگتن و کشورهای منطقه هم گفته شده است و به این کشورها گفته شده در دام این شیطنت ها نیفتند. با دقت این تحرکات را مدنظر داریم.

او اضافه کرد: نقش عوامل و متحدان رژیم اشغالگر قدس را در بعضی ایجاد تنش ها به ویژه در عراق شاهد هستیم. البته جوابمان این است که به دنبال تنش نیستیم ولی در دفاع از منافع ملی و کیان خود ذره ای کوتاه نمی آییم و با جدیت پاسخ می دهیم.

در روزهای اخیر تنش سیاسی میان ایران و آمریکا بالا گرفته است. بعضی تحلیلگران معتقدند احتمال وقوع درگیری نظامی افزایش یافته است.

تنش ها پس از حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد بالا گرفت، آمریکا مدعی است حمله انجام شده از سوی گروه های نزدیک به ایران بوده است اما ایران این ادعا را تکذیب نموده است.

این حمله روابط بین ایران و عراق را هم تحت تاثیر قرار داده است.

در همین رابطه خطیب زاده گفت: روابط عراق با ایران چند لایه است و روابط دو کشور طبیعی و تاریخی، مردمی و دارای عمق و افق و عرض بسیار قابل توجه است. هیچکس نمی تواند با اقدامات ساختگی و مهندسی شده این روابط را خراب کند مگر اینکه دو ملت بیدار نباشند که الحمدالله دو ملت بیدار هستند.

خطیب زاده همچنین در خصوص غیبت افغانستان در نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل و رای ممتنع عراق به مصوبه ای که در خصوص ایران در این مجموعه به رای گذاشته شده بود و مباحثی که در این زمینه در فضای رسانه ای کشور مطرح شده است، گفت که ما ناخرسندی خود را نسبت به این موضوع اعلام کردیم و همانطور که شما شنیده اید نخست وزیر عراق اعلام نموده است که در حال پیگیری این موضوع هستند

او اضافه کرد: ما فکر می کنیم که کشورهای همسایه می دانند که یک جانبه گری و سلطه گری آمریکا تا چه میزان می تواند تاثیر منفی در منطقه داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره آخرین شرایط پرونده هواپیمایی اوکراین گفت: ضمن ابراز تسلیت مجدد به خانواده جان باختگان، تصمیم هیات دولت ناظر بر پرداخت یکسان دیه به همه قربانیان این هواپیماست. این موضوع جایگزین پرونده کیفری در دست پیگیری نیست.

خطیب زاده اضافه کرد: پرونده متهمین و مسببین این فاجعه در حال پیگیری است و در روزهای آینده در این باره اطلاع رسانی می گردد.

هفته پیش هیات دولت تصویب کرد که مبلغ 150 هزار دلار به عنوان خسارات به بازماندگان جانباختگان سرنگونی هواپیمای اوکراینی پرداخت گردد.

منبع: فرارو

به "ایران به آمریکا به وسیله سوییس پیغام داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران به آمریکا به وسیله سوییس پیغام داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید