اپل قانون اتحادیه اروپا را پذیرفت؛ آیفون ها پورت USB، C خواهند داشت

به گزارش وبلاگ فرافایلی، اپل باید از دستورات و سیاست های تازه اتحادیه اروپا جهت تغییر درگاه شارژ USB-C در همه گوشی های هوشمند آیفون خود پیروی کند. این گفته مدیر بازاریابی سازنده آیفون، یعنی گرگ جوسویاک است که روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی وال استریت ژورنال بیان کرد.

اپل قانون اتحادیه اروپا را پذیرفت؛ آیفون ها پورت USB، C خواهند داشت

این بیانیه به طور غیرمستقیم تأیید می نماید که اپل به زودی پورت اختصاصی لایتنینگ گوشی های آیفون خود را با پورت USB-C جایگزین خواهد نمود. مارک گورمن، خبرنگار مطرح خبرگزار بلومبرگ در این رابطه اعلام نموده که این تغییر ممکن است در سال آینده اتفاق بیفتد، به این معنی که آیفون 15 می تواند اولین گوشی هوشمند اپل باشد که از شارژ USB-C پشتیبانی می نماید. به همین دلیل، دستور اتحادیه اروپا از سال 2024 اجرایی می گردد.

جوسویاک در کنفرانس وال استریت ژورنال کالیفرنیا گفت که اپل از قوانین اتحادیه اروپا مانند سایر قوانین پیروی خواهد نمود. او گفت که این شرکت برای چندین دهه بر سر مسئله شارژر با اتحادیه اروپا اختلاف داشته و به یاد می آورد که چگونه مقامات اتحادیه اروپا قبلاً می خواستند اپل از پورت های micro-USB به جای لایتنینگ در محصولاتش بهره ببرد. او ادعا نموده که اگر این شرکت از این پورت استفاده می کرد، هیچ کدام از پورت های لایتنینگ و USB-C اختراع نمی شدند.

مجهز شدن گوشی های آیفون به USB-C اگرچه یک اتفاق بسیار خوب در حوزه فناوری به شمار می آید، اما اپل را با چالش هایی روبرو خواهد نمود؛ چرا که بخش بزرگی از عایدی اپل از فروش لوازم جانبی از جمله کابل های لایتنینگ و آداپتورها به دست می آید. این پورت اختصاصی بعلاوه گوشی های اپل را از گوشی های اندرویدی جدا نموده و کاربران این گوشی ها نمی توانند از لوازم جانبی سایر محصولات هوشمند غیر اپلی بهره ببرند.

طبق سیاست نو اتحادیه اروپا، کاربران هر بار که دستگاه نوی را خریداری می نمایند، دیگر نیازی به شارژر متفاوت نخواهند داشت، زیرا می توانند از یک شارژر برای طیف وسیعی از دستگاه های الکترونیکی قابل حمل کوچک و میانه استفاده نمایند. این اتحادیه اعلام نموده همه دستگاه هایی که از شارژ سریع پشتیبانی می نمایند، اکنون سرعت شارژ یکسانی خواهند داشت و به کاربران امکان می دهد دستگاه های خود را با همان سرعت به راحتی شارژ نمایند. بعلاوه نمایندگان این مجلس بر این باورند که قانون موجب کاهش ضایعات الکترونیکی و استفاده راحت تر از دیوایس های مختلف می گردد.

در بیانیه اخیر، این غول فناوری آمریکایی بیان نمود که تغییر به پورت USB-C منجر به فراوری ضایعات بیشتری نسبت به زمان استفاده از پورت لایتنینگ می گردد، زیرا مشتریان باید گوشی های دارای پورت لایتنینگ خود را تعویض نمایند. با این اوصاف اما زمانی که این شرکت مک ها و آیپدهای خود را با پورت USB-C به کاربران عرضه کرد، هیچ گزارشی مبنی بر نارضایتی این کاربران منتشر نشده بود. تصویب این قانون، نشان دهنده بخشی از کوشش های گسترده اتحادیه اروپا برای کاهش زباله های الکترونیکی و توانمندسازی مصرف نمایندگان برای دستیابی به محصولات پایدارتر است.

تعیین نیست که اپل آیفون های مجهز به پورت USB-C را به همه بازارها عرضه می نماید یا عرضه مدل های USB-C را تنها به بازار اروپا محدود خواهد نمود. با توجه به اینکه کشورهای بیشتری اکنون در حال آنالیز اجرای این استاندارد جهانی هستند، عرضه گوشی های آیفون با دو پورت مختلف چندان منطقی به نظر نمی رسد. بعلاوه گفته می گردد که این سیاست تا سال 2026 روی محصولات هوشمندی نظیر لپ تاپ ها نیز اعمال خواهد شد. باید دید اپل برای پیروی از این سیاست تازه چه رویکردی را دنبال خواهد نمود.

منبع: AndroidAuthority

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل قانون اتحادیه اروپا را پذیرفت؛ آیفون ها پورت USB، C خواهند داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل قانون اتحادیه اروپا را پذیرفت؛ آیفون ها پورت USB، C خواهند داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید