اولین اپرای مارگارت آتوود به صحنه رفت

به گزارش وبلاگ فرافایلی به نقل از مترونیوز، مارگارت آتوود یکی از مهمترین نویسندگان کانادا در عرصه جهانی، اولین اپرایی را که نوشته با عنوان پائولین در قالب لیبرتو در تئاتر یورک ونکوور به صحنه برده است.

اولین اپرای مارگارت آتوود به صحنه رفت

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

این اپرا درباره پائولین جانسون نویسنده-بازیگر کانادایی نوشته شده است.

آتوود که در اجرای اول این اپرا حضور داشت گفت نوشتن این اپرا را بیش از 10 سال پیش شروع کرده بود.

او گفت فکر نوشتن این موضوع آن هم در قالب اپرا در یک آسانسور مطرح شد و با شوخ طبعی همیشگی اش اضافه نمود این همان جایی است که چنین چیزهایی معمولا اتفاق می افتد. او با رهبر ارکستر ریچارد بردشاو از کمپانی اپرای کانادا در تورنتو همراه بود.

بردشاو به او پیشنهاد کرد که شاید نوشتن یک لیبرتو از سوی آتوود برای اپرای کانادا جالب باشد و آتوود نیز پذیرفت اما وقتی او به سراغ این کار رفت آهنگساز اپرا خیلی با او همراهی نکرد. به همین دلیل این فکر به عهده تعویق افتاد تا زمانی که چارلز باربر آهنگساز اپرای شهر ونکوور از آتوود خواست تا چیزی مناسب حال ونکوور برای ساخته شدن در قالب اپرا فراهم کند.

داستان پائولین در سال 1913 در ونکوور می گذرد و روایتگر روزهای نهایی زندگی جانسون پیش از مرگ اوست. این هنرمند به سرطان مبتلا بود و دکترها تلاش می کردند تا درد او را کمتر کنند. او فرزند رییس قبیله ماهاووک و زنی انگلیسی از کوآکر بود. آتوود اضافه نمود جانسون در طول زندگی حرفه ای اش یک چهره بزرگ در اجرای هنری بود.

مارگارت آتوود گفت: جانسون خیلی محبوب بود و مراسم تشییع جنازه او بزرگترین مراسمی بود که ونکوور تا کنون به خود دیده است.

هرچند آتوود برای اولین بار به سراغ داستان زندگی این هنرمند رفته است، اما می گوید از دهه 1940 که یک بچه مدرسه ای بود در کتابخانه با آثار این نویسنده و هنرمند آشنا شد.

توبین استاکز موسیقی این اپرا را نوشته است. او که از طرفداران آثار آتوود است می گوید کار کردن با نویسنده ای که به عنوان نماد ادبیات کانادا شناخته می شود، کمی مرعوب کننده بود.

بلیت های شرکت در این اپرا 60 دلار و برای دانشجویان 22 دلار است.

رمان جدید مارگارت آتوود با عنوان آدم دیوانه(MaddAddam) پاییز گذشته از سوی انتشارات دابلدی به بازار آمد. این کتاب قسمت سوم از سه گانه ای است که با کتاب اوریکس و کریک شروع شد و با سال سیلاب ادامه یافت. این مجموعه جنبه ای اسطوره ای از زندگی انسان را بیان می کند.

مارگارت آتوود 74 ساله خالق رمان، داستان کوتاه، مجموعه شعر و مجموعه مقاله است. او جوایز مهمی چون بوکر را در کارنامه اش دارد و هر سال به عنوان یکی از بخت های مسلم دریافت جایزه ادبی نوبل نام او در این فهرست جای دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اولین اپرای مارگارت آتوود به صحنه رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین اپرای مارگارت آتوود به صحنه رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید