انتقاد پیشکسوت هندبال از نقش وزارت ورزش در انتخاب رئیس این فدراسیون

به گزارش وبلاگ فرافایلی، پیشکسوت هندبال ایران گفت: وزارت ورزش می خواهد احمد گواری را که در آستانه بازنشستگی است، راهی فدراسیون هندبال کند.

انتقاد پیشکسوت هندبال از نقش وزارت ورزش در انتخاب رئیس این فدراسیون

حسن پروانه پیشکسوت هندبال ایران در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ فرافایلی، درخصوص برگزاری انتخابات هندبال و شرایط نامزدهای ریاست این فدراسیون گفت: هندبال قطعاً با حضور یک رئیس از بدنه خودش می تواند روزهای خوبی داشته باشد. وزارت ورزش می خواهد احمد گواری را که در آستانه بازنشستگی است، راهی این فدراسیون کند. میترا نوری و همچنین علیرضا رحیمی هم از گواری حمایت می نمایند. او انتخاب خوبی نیست، چون 15، 16 ماه دیگر بازنشسته می گردد و این بساط انتخابات باید دوباره در سال 99 پهن گردد. ضمن اینکه مجلس هم اجازه فعالیت بازنشستگان در راس بدنه فدراسیون ها را نمی دهد.

وی با بیان اینکه یکی دو نفر از نامزدها هستند که با توجه به تجربه و تحصیلاتشان می توانند به هندبال ایران یاری نمایند، اضافه کرد: چرا رحیمی باید از گواری حمایت کند؟ گواری نیروی وزارت ورزش است و اگر به فدراسیون بیاید، در واقع به عنوان مأمور باید در محل جدید باشد. این بدان معناست که او هم از وزارت ورزش پول خواهد گرفت و هم اینکه از مزایای فدراسیون بهره خواهد برد. واقعاً نمی دانم که چرا می خواهند رزومه گواری را در انتها دوران کاری اش با ریاست فدراسیون هندبال پُر نمایند؟

پیشکسوت هندبال ادامه داد: اگر وزارت ورزش اجازه مهندسی شدن انتخابات را ندهد، قطعاً همه ما به یاری این رشته خواهیم آمد تا چرخ این رشته بهتر از همواره بچرخد. هندبال یک رئیس می خواهد که 18 ساعت در روز کوشش کند تا همه چیز درست گردد؛ هر چند مهندسی انتخابات روی گواری است. حتی تیم کاری او نیز مشخص شده است. اگر گواری رئیس گردد، رحیمی مشاور عالی، نوری نایب رئیس بانوان و رجبی هم دبیر خواهند شد. گروه فعلی نیز در سمت های خود ابقا می شوند، در حالی که ساختار فدراسیون باید بازسازی شده و در آن تغییر انجام گردد.

پروانه گفت: هندبال ایران 14 لژیونر دارد که از همه رشته ها بیشتر است. در چنین وضعیتی که بازیکنان ایرانی در اروپا می درخشند، این تیم نباید در رده پنجم آسیا باشد.

وی با انتقاد از شرایط کنونی فدراسیون بیان نمود: رحیمی در زمان جدایی اش از فدراسیون 1.4 میلیارد تومان به همراه 45 هزار دلار صورت جلسه کرد و به جا گذاشت. حالا دولو و رجبی به عنوان سرپرست و دبیر فدراسیون باید جوابگوی این موضوع باشند. از زمان اداره شدن فدراسیون با سرپرست، فقط یک اعزام اجرا شده که آن هم با یاری 400 میلیونی معاونت بانوان صورت گرفت. این در شرایطی است که تیم بانوان قصد داشت اردوی خود را در اراک برگزار کند، اما شنیده شد که مسئولان می خواهند به دلیل کمبود بودجه این اردو را تعطیل نمایند.

پروانه توضیح داد: نمی دانم آوردن دولو به عنوان سرپرست فدراسیون با چه سیاستی بوده است. او نامزد ریاست فدراسیون هاکی است و زمانی که در مجامع استانی شرکت می کرد، شرایط هاکی استان ها را نیز رصد می کرد. نکته جالب اینکه انتخابات این دو فدراسیون پیاپی و در روز های 20 و 21 اسفند است. در چنین شرایطی یک سرپرست نمی تواند تمرکز لازم را روی کارش داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "انتقاد پیشکسوت هندبال از نقش وزارت ورزش در انتخاب رئیس این فدراسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد پیشکسوت هندبال از نقش وزارت ورزش در انتخاب رئیس این فدراسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید