اعلام زمان واریز 40 درصد سود سهام عدالت

به گزارش وبلاگ فرافایلی، دومین مرحله از واریز سود سهام عدالت فردا (دوشنبه) انجام می گردد که طی آن معادل 40 درصد از به جامانده سود این سهام به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

اعلام زمان واریز 40 درصد سود سهام عدالت

به گزارش ایرنا، نخستین مرحله از واریز سود سهام عدالت برای سهامداران 2 روش مستقیم و غیرمستقیم در 28 اسفند ماه سال 99 انجام شد، دارندگان سهام 500 هزار تومانی، رقمی حدود 200 هزار تومان دریافت کردند و برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی دو برابر سود سهام 500 هزار تومانی پرداخت شد که رقم آن 400 هزار تومان بود.

پس از آن، چندین بار وعده پرداخت به جای مانده سود این سهام از جمله تا قبل از ماه رمضان مطرح شد که هیچ گاه تحقق نیافت.

مدیر سیستم های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی پیش از این درباره دلیل عدم واریز به جامانده سود سهام عدالت به خبرنگار ایرنا گفته بود: به محض تکمیل شدن وجه و واریز سود به وسیله همه شرکت های سرمایه پذیر، مرحله دوم سود سهام عدالت سال 1398 که مجامع آن در سال 1399 برگزار شده است، واریز می گردد.

به گفته حسین قشمی 36 شرکت جزو شرکت های سهام عدالت هستند که از این تعداد 29 شرکت سود خود را محقق نموده اند، همه این 29 شرکت باید سود را واریز نمایند تا بتوان سود سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت را پرداخت کنیم.

بعضی شرکت ها هنوز اقدام به واریز سود ننموده اند

بعلاوه در ادامه صحبت های مطرح شده از سوی مسوولان، حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: تا به امروز حدود 10 شرکت عظیم اقدام به واریز سود ننموده اند اما به محض واریز سود همه شرکت ها، مرحله دوم واریز سود سال 98 سهام عدالت سهامداران انجام می گردد.

وی با تاکید بر اینکه اگر شرکت ها اقدام به واریز سود ننمایند، نام آنها را اعلام و فاش خواهیم کرد، اضافه کرد: اعلام نام این شرکت ها مهم ترین ضمانت اجرایی است و طبق قانون علاوه بر اعلام نام این شرکت ها، مشمول جریمه هایی هم خواهند شد.

سود سهام عدالت، فردا واریز می گردد

پس از فراز و نشیب بسیار، چندی پیش، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره زمان وازیر 50 درصد به جامانده سود سهام عدالت گفت: در پی این نیستیم که فشاری را به شرکت های سرمایه پذیر وارد کنیم، بعلاوه در پی این هستیم تا زودتر این سود به حساب سهامداران پرداخت گردد، بنابراین براساس برنامه ریزی های اجرا شده مرحله دوم سود سهام عدالت تا قبل از عید قربان پرداخت خواهد شد.

تازه ترین پیگیری ها نشان می دهد که مرحله نو سود سهام عدالت، فردا واریز می گردد.

اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که زمینه های لازم برای واریز به جامانده سود سهام عدالت فراهم شده است و براساس اقدامات اجرا شده، فردا (دوشنبه) 40 درصد از به جامانده سود سهام عدالت به حساب مشمولان این سهام واریز خواهد شد.

10 درصد به جامانده سود این سهام مربوط به شرکت هایی است که تا به امروز سود مربوطه را به شرکت سپرده گذاری واریز ننموده اند و این موضوع باعث عدم واریز کامل سود این سهام به حساب مشمولان شده است، تا به امروز هیچ خبر دقیقی از واریز 10 درصد پایانی سود سهام عدالت اعلام نشده است.

50 درصد سود سهام عدالت هم در 28 اسفند ماه سال 99 پرداخت شده بود.

منبع: فرارو

به "اعلام زمان واریز 40 درصد سود سهام عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان واریز 40 درصد سود سهام عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید