ارتش لبنان در روز چهاردهم اعتراضات همه مسیرهای اصلی را باز کرد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، در چهاردهمین روز تظاهرات لبنان و پس از استعفای نخست وزیر این کشور، ارتش تمام مسیرهای اصلی را باز کرد و زندگی مردم این کشور به روند طبیعی بازگشت.

ارتش لبنان در روز چهاردهم اعتراضات همه مسیرهای اصلی را باز کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فرافایلی، تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به بعضی مسایل مالی از جمله مشخص مالیات بر تماس های رایگان مانند تماس با واتساپ امروز (چهارشنبه) وارد چهاردهمین روز خود شد.

سعد الحریری نخست وزیر لبنان دیروز استعفای خود را تقدیم میشل عون رئیس جمهور کرد و عون امروز استعفای وی را پذیرفت.

ارتش لبنان امروز با صدور بیانیه ای از معترضان خواست راستاها را بازگشایی کند تا زندگی عادی مردم از سر گرفته گردد؛ ارتش برای این موضوع وارد عمل شد و بالاخره امروز تمام راستاهای اصلی لبنان باز شد.

وبگاه لبنان 24 در این زمینه گزارش داد، در بیروت ارتش لبنان اتوبان جل الدیب-المتن (در شمال بیروت) را در دو بخش شرقی-غربی بازگشایی کرد. ارتش پس از مذاکره و گفت وگو با معترضان دو پل جل الدیب را باز کرد و با برداشتن موانع از المتن، زندگی به حالت طبیعی بازگشت.

در طرابلس (شمال لبنان) نیز نیروهای امنیتی و ارتش با معترضان به توافق رسیدند و بیشتر راستاها به استثنای راستا اصلی در البداوی و راه های منتهی به میدان النور باز شد.

همچنین اتوبان بین المللی که طرابلس را به بیروت متصل می نماید، بازگشایی شد. از دیگر مکان های باز شده در طرابلس راستای بود که الضنیه را به این شهر بزرگ در شمال لبنان متصل می نماید.

در البترون (شمال لبنان) معترضان چادرهای خود را از دو طرف بزرگراه زیر پی المستشفی جمع کردند و این بزرگراه باز شد.

در البقاع (واقع در مرکز لبنان) بلدزرها سنگ ها و موانع خاکی را از راستاهای اصلی در سعد نایل، تعلبایا، قب الیاس و تقاطع جدیتا العالی و امثال آن جمع آوری کردند .

در صیدا (جنوب لبنان) معترضان در میدان ایلیا راستاها را باز اما اعلام کردند، آنها منتظر تشکیل دولتی می شوند که چشم اندازهایشان را محقق کند و اگر این مسأله محقق نگردد دوباره به بستن راستاها می پردازند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "ارتش لبنان در روز چهاردهم اعتراضات همه مسیرهای اصلی را باز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش لبنان در روز چهاردهم اعتراضات همه مسیرهای اصلی را باز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید