آمریکا تعدادی نیرو به سوریه اعزام می نماید

به گزارش وبلاگ فرافایلی، ایرنا نوشت: روزنامه نیویوک تایمز پنجشنبه گزارش داد: وزارت دفاع آمریکا حدود 150 نیروی نظامی به شمال شرق سوریه می فرستد تا در گشت زنی های مشترک با نظامیان ترکیه حضور داشته باشند.

آمریکا تعدادی نیرو به سوریه اعزام می نماید

افزایش نیرو در سوریه در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته دستور عقب نشینی از آن کشور را صادر نموده بود.

اعزام نیروهای جدید به سوریه بخشی از گام های تازه آمریکا برای جلوگیری از بروز تنش میان ناتو و نیروهای کُرد مورد حمایت واشنگتن در شمال شرق سوریه است.

به نوشته نیویورک تایمز، آمریکا در حال حاضر حدود یک هزار نیرو در سوریه دارد که عمدتا در مبارزه با بقایای داعش در آن کشور نقش دارند.

ترکیه نیروهای کُرد مورد حمایت آمریکا را تروریست قلمداد می نماید و ماه گذشته تهدید کرد که برای مقابله با این نیروها دست به اقدام نظامی می زند.

آمریکا و ترکیه در هفته های اخیر در خصوص تاسیس مرکزی برای نظارت بر ایجاد منطقه امن در شمال شرق سوریه به توافق رسیدند. به همین دلیل، هر دو طرف پروازهای شناسایی مشترک و گشت زنی مشترک زمینی را شروع نموده اند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اخیرا تهدید نموده بود که دستکم یک میلیون مهاجر سوری را به طور اجباری از کشورش با سوریه بازمی گرداند یا آنها را به سوی اروپا روانه خواهد نمود.

اردوغان از مدتها پیش خواهان ایجاد منطقه ای حائل در شمال شرق سوریه به منظور دور کردن آنها از مرز ترکیه بوده است. اما او در نهایت پیشنهاد خود را تغییر داد و خواهان ایجاد منطقه امن برای استقرار آوارگان سوری شد.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "آمریکا تعدادی نیرو به سوریه اعزام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تعدادی نیرو به سوریه اعزام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید