6 دلیل خاموش شدن پمپ آب

به گزارش وبلاگ فرافایلی، تمامی مجتمع های مسکونی و ساختمان های پرتراکم که مصرف آبشان بالاست، به پمپ آب نیاز دارند تا تمام مدت به آب دسترسی داشته باشند. پمپ آب، وسیله ای پر استفاده است که نبود آن، ساکنین را به مشکل می اندازد. پمپ آب از اجزای مختلفی همانند دیافراگم و برد الکتریکی تشکیل شده که خرابی هر یک از این قطعات و از کار افتادنشان می تواند دلیل خاموش شدن پمپ آب خانگی باشد. ما در این مقاله می خواهیم دلیل خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب را آنالیز کنیم؛ پس اگر شما هم با این مشکل دست به گریبان هستید، برای عیب یابی پمپ آب همراه ما تا انتها این مقاله باشید.

6 دلیل خاموش شدن پمپ آب

علت خاموش شدن پمپ آب خانگی

1. خرابی ست کنترل

اولین علت بروز این مشکل، خرابی ست کنترل است. متاسفانه، حتی بعد از تعویض هم امکان خرابی پمپ آب وجود دارد. پس اگر ست کنترل را به تازگی تعویض نموده اید، نباید فکر کنید که امکان خرابی آن وجود ندارد.

2. هوا گرفتن لوله ها

اگر در لوله کشی پمپ هوا وجود دارد، آب به راحتی نمی تواند از لوله عبور کند و نتیجتا، شاهد خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب خواهیم بود. برای رفع این مشکل، باید شیر هواگیری گردد.

چه عواملی منجر به هواگرفتن پمپ آب می شوند؟

  • خراب بودن واشر پمپ
  • تمام شدن آب مخزن
  • شکستگی لوله ها
  • یخ زدن پمپ
  • عیب داشتن اتصالات پمپ
  • تنظیم نبودن ارتفاع پمپ

3. وجود نشتی در لوله ها یک علت خاموش شدن پمپ آب است!

حتی اگر مقدار نشتی کوچک باشد هم تاثیر منفی خود را بر فشار آب می گذارد و می تواند یک علت خاموش شدن پمپ آب، یا صرفا علت دیر روشن شدن پمپ آب خانگی باشد. برای پیدا کردن نشتی لازم است تمامی لوله ها را به خوبی آنالیز کنید و پس از پیدا کردن آن، پارگی لوله را ببندید.

نشتی لوله چگونه پمپ را خاموش می نماید؟

اگر پیش از آن که آب به لوله ها برسد، لوله نشت کند، کل فضای پمپ از هوا پر می گردد. این مسئله، به مشکل قبلی یعنی هوا گرفتن کامل لوله ها منجر می گردد.

4. توان زیاد موتور

پمپ ها انواع مختلفی دارند که آن ها را برای کارکرد در منطقه ها مختلف آماده می نماید. با توجه به مقدار آب مصرفی ساختمانتان، لازم است که پمپ مناسب را انتخاب کنید. چنانچه پمپ انتخابی شما توان کافی برای مقابله با آب صرفی ساختمان را نداشته باشد، به پمپ فشار می آید و نتیجتا، مدام خاموش و روشن می گردد.

5. گرفتگی فیلتر؛ علت خاموش شدن پمپ آب

در صورتی که فیلتر بگیرد، آب به پمپ نمی رسد و در نتیجه پمپ هم نمی تواند آب را به بخش های منتقل ساختمان پمپاژ کند. فیلتر را عوض کنید و کارتریج جدیدی کار بگذارید. این روش، مشکل عبور آب را رفع می نماید.

مطلب پیشنهایدی:روش صحیح لوله کشی پمپ آب

6. تنظیم نبودن پرشر سوییچ

یک علت دیگر خاموش شدن اتوماتیک پمپ آب، تنظیم نبودن پرشر سوییچ است. پرشر سوییچ در اصل سنسور قطع و وصل پمپ آب است. زمانی که فشار آب در پمپ زیاد گردد، پرشر سوییچ موظف است پمپ را برای مدتی قطع کند تا فشار آب کم گردد. بهم خوردن تنظیمات، می تواند کاری کند که پمپ بی علت خاموش و روشن گردد. برای تنظیم مجدد آن، لازم است که از یک تعمیرکار یاری بگیرید.

اگر برای آنالیز شرایط پمپ و تعمیر مسائل آن احتیاج به نیروهای متخصص دارید، تیم تعمیرکاران وبلاگ فرافایلی آماده خدمت رسانی هر روزه و در در تمامی ساعات هستند. برای ثبت سفارش خود جهت تعمیر پمپ آب، کافیست که به وبسایت و یا اپلیکیشن وبلاگ فرافایلی مراجعه کنید.

منبع: آچاره

به "6 دلیل خاموش شدن پمپ آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 دلیل خاموش شدن پمپ آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید