کسری بودجه آمریکا به بالاترین حد در 7 سال گذشته رسید

به گزارش وبلاگ فرافایلی، ایرنا نوشت: اداره بودجه کنگره (CBO)کسری بودجه دولت فدرال آمریکا را در سال 2019 میلادی 984 میلیارد دلار براورد کرده که بالاترین رقم از سال 2012 تاکنون محسوب می شود.

کسری بودجه آمریکا به بالاترین حد در 7 سال گذشته رسید

به گزارش روز دوشنبه تارنمای آمریکایی هیل، این رقم 4.7 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) را تشکیل می دهد.

اختلاف بین بودجه فدرال و درآمدها فقط 4 بار بلافاصله بعد از بحران اقتصادی جهانی از مرز یک تریلیون دلار رسید.

کسری بودجه امسال (2019) که از سال 2015 میلیاردی افزایش داشته است، در مقایسه با سال 2018 میلادی 205 میلیارد دلار افزایش یافته است که که رشدی 26 درصدی را نشان می دهد.

اداره بودجه فدرال هشدار داده که بدهی کشور در یک جهت بی ثبات حرکت می کند. سطوح بالاتر افزایش بدهی ها کار را برای دولت جهت مبارزه با رکود اقتصادی و افزایش سهم بودجه آینده که به پرداخت هزینه های بهره اختصاص می یابد، سخت می کند.

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تولید ناخالص داخلی آمریکا با بسته کاهش شدید اقتصادیاتی روبرو بوده که درامدها را کاهش داده است و این در حالیست که دموکرات ها و جمهوریخواهان توافق کرده اند به صورت سال به سال بودجه را افزایش دهند.

ناظران امور بودجه در آمریکا اشاره کرده اند که عامل اصلی کسری بودجه ناشی از برنامه هایی همچون تامین اجتماعی، همچون برنامه های مدیکر برنامه ملی بیمه اجتماعی و مدیکید برنامه بهداشتی آمریکا برای خانواده ها و افراد با منابع و درآمد کم است که بودجه را به طور اتوماتیک صرف می کند.

جیسون پای (Jason Pye) مدیر امور قانونی گروه مدافع محافظه کاران موسوم به فریدوم ورک، دموکرات ها و جمهوریخواهان را مسئول افزایش شدید کسری بودجه که در گزارش اداره بودجه فدرال عنوان شده، دانست و گفت: این وضعیت ناپایدار همچنان وخیم تر می شود.

تازه ترین آمار وزارت خزانه داری آمریکا برای سال اقتصادی جاری که 30 سپتامبر (8 مهر) پایان یافت در اواخر ماه جاری میلادی منتشر می شود و ممکن است حاکی از اخبار بدتری باشد.

آمار قبلی وزارت خزانه داری آمریکا پیش بینی کرده بود که کسری بودجه امسال از یک تریلیون دلار فراتر رود.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "کسری بودجه آمریکا به بالاترین حد در 7 سال گذشته رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسری بودجه آمریکا به بالاترین حد در 7 سال گذشته رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید