پاکستان مظنونان به قتل خبرنگار آمریکایی را آزاد نمی کند

به گزارش وبلاگ فرافایلی، خبرگزاری خبرنگاران- مقام های محلی در ایالت سند پاکستان قرار نیست از تصمیم دادگاه کراچی مبنی بر آزادی چهار مظنون به آدم ربایی و قتل یک خبرنگار آمریکایی در 2002 تبعیت و آنها را آزاد نمایند.

پاکستان مظنونان به قتل خبرنگار آمریکایی را آزاد نمی کند

به گزارش خبرگزاری وبلاگ فرافایلی به نوشته روزنامه اکسپرس تریبیون، دانیل پرل، سردبیر بخش آسیایی وال استریت ژورنال در سال 2002 حین پوشش خبری درباره شبکه های تروریستی در پاکستان توسط شبه نظامیان در سند پاکستان ربوده و سر بریده شد.

روز پنجشنبه، دادگاه ایالتی سند در مرکز آن کراچی به آزادی عمر سعید شیخ، شهفرایند انگلیسی با اصالت پاکستانی و مظنون به برنامه ریزی برای قتل این خبرنگار آمریکایی و همچنین آزادی سه همدستش به نام های فهد نسیم احمد، سید سلمان ثاقب و شیخ عادل رای داد.

به نوشته اکسپرس تریبیون، دولت سند این حکم را نادیده گرفت و اعلام نمود که تصمیم دادگاه را مبنی بر آزادی این چهار فرد اجرایی نمی کند چون دیوانعالی حکمی را 28 سپتامبر صادر کرد و در آن، هیاتی از سه قاضی تصمیم گرفتند تا مظنونان تا زمان جلسه بعدی در حبس بمانند. دولت ایالتی سند نیز با اشاره به این حکم، گفته که این تصمیم از سوی دیوانعالی ضمانت اجرایی دارد.

یکی از مقام های ارشد دولت ایالتی سند گفت: دادگاه سند در 24 دسامبر دستور داد اگر دیوانعالی حکم به نگهداری این افراد در زندان بدهد، متهمان نباید آزاد شوند.

عمر سعید شیخ از سوی همان دادگاه در 2002 به مرگ محکوم شد اما در آوریل 2020 این حکم باطل شد وقتی که دادگاه سند تمامی اتهامات علیه وی را بجز آدم ربایی که مجازاتش هفت سال حبس در پاکستان است، باطل اعلام نمود.

سه مظنون دیگر در 2002 به حبس ابد محکوم شدند اما در آوریل 2020 محکومیت آنها نیز تغییر کرد. با وجود این، مقام های دولت اسلام آباد از اختیارات بازداشت اضطراری برای نگه داشتن این افراد در زندان استفاده نموده اند. دادگاه سند گفته که استفاده از این اختیارات توجیه ناپذیر است چون حکم به آزادی این افراد داده است.

تصمیم دولت ایالتی سند پس از آن گرفته شد که روز آدینه آمریکا نگرانی شدید خود را بابت گزارش های مربوط به حکم آزادی این افراد مسئول در قتل این خبرنگار آمریکایی ابراز داشت.

اداره امور جنوب آسیا و آسیای میانه وزارت خارجه آمریکا اعلام نمود، واشنگتن از نزدیک فرایند این پفرایند را تحت نظارت دارد و همچنان در کنار خانواده این خبرنگار است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "پاکستان مظنونان به قتل خبرنگار آمریکایی را آزاد نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان مظنونان به قتل خبرنگار آمریکایی را آزاد نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید