پاسخ اسنپ فود به ابهام ها درباره اعتراض پیک های موتوری

به گزارش وبلاگ فرافایلی، اعتراض و در برخی موارد اعتصاب پیک های اسنپ فود سبب شده تا این شرکت در اطلاعیه ای کوتاه داخل اپلیکیشن خود اعلام کند که به علت مشکل پیش آمده در فرآیند ارسال و به جهت حفظ کیفیت سرویس دهی، امکان سفارش به طور موقت در برخی مناطق محدود شده است. مشکل پیش آمده اما دقیقا چیست و پیک های اسنپ فود که با نام اسنپ اکسپرس شناخته می شوند چه می خواهند؟

پاسخ اسنپ فود به ابهام ها درباره اعتراض پیک های موتوری

مهراد عبدالرزاق رییس هیات مدیره اسنپ فود در مصاحبه با دیجیاتو تاکید دارد که ماهانه بیش از 2 میلیون سفر پیروز به وسیله پیک های اکسپرس انجام می شود. به گفته او در چنین ابعادی بروز مسائل صنفی گاها اجتناب ناپذیر است. او تاکید دارد که خواسته پیک های اکسپرس اسنپ فود طیفی از مسائل صنفی است و اختلاف نظرها در زمینه مسائل پرداختی یکی از دغدغه های آنهاست. او در همین رابطه گفت:

اسنپ فود با همکاری نزدیک پیک های اکسپرس، رستوران ها، سوپرمارکت ها، کارمندان اسنپ فود و تیم پشتیبانی ایجاد شده و امروز ما یک خانواده هستیم و بروز مسائل در یک خانواده دور از ذهن نیست. این بار اولی نیست که به اختلاف نظر خورده ایم و دیر یا زود با کمک و همفکری هم دغدغه های شکل گرفته را حل خواهیم کرد. عبدالرزاق به دیجیاتو می گوید در حال حاضر، میانگین درآمد ماهانه پیک های اکسپرس بسته به میزان فعالیت شان بین 6 تا 12 میلیون تومان است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا همانطور که شایعات مطرح کرده اند، پیک های اسنپ اکسپرس به زیرمجموعه اسنپ باکس اضافه شده اند و ساز و کارهای جدیدی برای درآمدشان تعریف شده یا خیر به دیجیاتو گفت که بحث کاهش درآمد و دریافت کمیسیون از آن ها مطرح نیست:

در مورد استفاده از ناوگان اسنپ باکس در بخش اکسپرس باید گفت که در ماه های اخیر و با محدودیت های کرونایی، تعداد سفارش های اسنپ فود در ساعات اوج سفارش از ظرفیت تحویل اکسپرس فراتر رفته است. پیک های اسنپ باکس به واقع همکار و کمک پیک های اکسپرس برای تحویل سفارش ها محسوب می شوند و حضور آن ها به منزله کاهش درآمد یا کاهش سفرهای پیک اکسپرس نیست.

رییس هیات مدیره اسنپ فود در پاسخ به دیگر سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه راه چاره اسنپ در برابر مشکل پیش آمده چیست و تا چه زمانی اختلال در سرویس دهی به وجود می آید؟ گفت: تمامی زیرساخت های مجموعه اسنپ در راستای ارائه خدمات به کاربران شکل گرفته و همین موضوع بقا و درآمدزایی همه کاربران را تضمین می کند. در مورد همکاری با ناوگان باکس مثل هر سرویس دیگری اگر این موضوع به نفع همه ذی نفعان مجموعه نباشد در نهایت حذف خواهد شد.

اخیرا سرویس کارباکس نیز به سرویس های اسنپ اضافه شده که با آن کاربران می توانند درخواست پیک در قالب خودرو را بدهند و گزارش های رانندگان حکایت از این دارد که این ویژگی برای بسکمک از آنها بدون خواسته شان فعال شده است. عبدالرزاق به دیجیاتو می گوید که سرویس کارباکس نیز مانند سرویس اسنپ باکس تنها به ناوگان آنها در زمانی مشخصی که سفارش ها بیش از ظرفیت می شوند کمک می کند: اسنپ باکس و کارباکس تنها در صورتی که تعداد سفارش ها از ظرفیت سرویس اکسپرس فراتر رود و در جهت حفظ کیفیت در سمت کاربر نهایی به کمک پیک های اکسپرس می آیند تا تحویل سفارش ها در مدت زمان مشخص انجام شود.

پیک های اسنپ اکسپرس مختص این سرویس هستند و ماهیتی کاملا جدا نسبت به پیک های اسنپ باکس دارند، در واقع باید گفت تنها صندوق های صورتی و سبز رنگ این موتورها نیست که وجه تمایز آنهاست و کار آنها نیز کاملا با یکدیگر تفاوت دارد. پیک های اسنپ اکسپرس که مسئول رساندن سفارش به دست مشتریان هستند، یک رقم ثابت برای هر بار غذا رساندن را دریافت می کنند و آنطور که از صحبت های عبدالرزاق برمی آید، آنها در حال حاضر درخواست کرده اند که این رقم ثابت باید بیشتر شود.

منبع: فرارو

به "پاسخ اسنپ فود به ابهام ها درباره اعتراض پیک های موتوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ اسنپ فود به ابهام ها درباره اعتراض پیک های موتوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید