هویت دغدغه بیشتر اهالی فرهنگ است، شخصیت های قاجار روی بوم نقاشی

به گزارش وبلاگ فرافایلی، هادی فراهانی که بیشتر به عنوان کارتونیست شناخته می گردد درباره جدیدترین نمایشگاه آثارش که در شاخه نقاشی 15 اردیبهشت ماه در گالری گلستان افتتاح می گردد به خبرنگاران گفت: شیوه کار من مفهومی است و در زمانی که در حال رشد در شاخه هنر بودم با کارتون و کاریکاتور آشنا شدم و برای همین مفاهیم را با خط و کارتون و بعدها تصویرگری مطبوعاتی ادامه دادم ولی چون کارم مفهومی است می توانم آن را در هر قالبی و با هر متریالی ارائه دهم. الان همان مفاهیمی که همواره دنبال می کردم را با برخوردی نقاشانه ارائه خواهم داد.

هویت دغدغه بیشتر اهالی فرهنگ است، شخصیت های قاجار روی بوم نقاشی

وی که آخرین نمایشگاه انفرادی اش در زمینه نقاشی به سال 1373 باز می گردد و سال 87 نیز نمایشگاهی از آثار مطبوعاتی اش را که در روزنامه هایی چون وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز کار نموده بود در خانه هنرمندان ایران و چند شهر به نمایش گذاشت، در شرح بیشتر نمایشگاه جدیدش بیان نمود: 13 کار در این نمایشگاه ارائه می دهم. قبل از اینکه به طور گسترده کار مطبوعاتی انجام دهم نمایشگاه می گذاشتم. مهاجرت از ایران باعث شد وقفه طولانی میان برپایی نمایشگاه هایم باشد. اما در این نمایشگاه تم همیشگی مورد علاقه ام را ارائه می دهم که بحران تضاد فرهنگی است و نوعی تلفیق فضای شخصی با دنیای مدرن است. من همیشه ارائه آن فرهنگ باستانی که داریم با دلمشغولی های دنیای مدرن را دوست دارم و به آن دلبسته هستم.

فراهانی ادامه داد: بار قبل نیز فرم آدم هایی را که از مینیاتورها الهام گرفته بودم با دنیای امروز پیوند زدم و همچنین فضای زورخانه با دنیای مدرن را واکاوی کردم. در این نمایشگاه شخصیت های دوره قاجار و اشعار مثنوی را با المان های پزشکی و آناتومی ترکیب کردم. من فکر می کنم هر کس که ایرانی است و اهل فرهنگ است بحث هویت یکی از دغدغه های اصلی اش باشد و پرداختن به این مسأله ابزاری می خواهد تا بتوان به رساترین شکل آن را بیان نمود. این ابزار برای هر کس متفاوت است. تنها تفاوت اهل فرهنگ در ایران همین است.

فراهانی که تا سال 1372 در فضای هنری و مطبوعاتی ایران حضور جدی داشت، از سال 72 به کانادا مهاجرت کرد و فعالیت های خود را در آن کشور گسترش داد. طراحی های وی بطور مستمر در رسانه های معتبری مانند نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، لس آنجلس تایمز و اینترنشنال هرالد تریبون به چاپ رسیده و در مسابقات مختلف جهانی جوایز متعددی را دریافت نموده است.

نمایشگاه آثار هادی فراهانی با عنوان صورتش بیرون و معنیش اندرون‬ 15 تا 20 اردیبهشت ماه در گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 برپا می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هویت دغدغه بیشتر اهالی فرهنگ است، شخصیت های قاجار روی بوم نقاشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هویت دغدغه بیشتر اهالی فرهنگ است، شخصیت های قاجار روی بوم نقاشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید