هفتمین مرحله کاوش معبد لائودیسه نهاوند به زودی آغاز خواهد شد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، هفتمین مرحله کاوش معبد لائودیسه نهاوند به زودی آغاز خواهد شد.

هفتمین مرحله کاوش معبد لائودیسه نهاوند به زودی آغاز خواهد شد

محسن جانجان، سرپرست هیات کاوش باستان شناسی لائودیسه نهاوند گفت که اعتبار مورد احتیاج برای کاوشهای باستانی این معبد نیز تامین شده است.

وی اضافه نمود: در سال 1322 کتیبه ای در منطقه دوخواهران کشف شد که با ترجمه آن از وجود و علت ساخت معبد لائودیسه مطلع شدیم، این کتیبه هم اکنون در موزه ملی ایران واقع شده است.

جانجان توضیح داد: در محله دوخواهران کشف آثاری مانند پایه ستون، سرستون و تمثیل خدایان یونانی همانند زئوس، برآورد ها را برای وجود این معبد در این منطقه تقویت کرد.

وی ادامه داد: طی چند سال اخیر چند فصل کاوش در این منطقه انجام و آثار زیادی کشف شد که ثابت کرد بعد از سلوکیان، اشکانیان نیز در نهاوند حضور چشمگیری داشته اند و این گوشه ای از رازهای سر به مهر این معبد یونانی در شهر تاریخی نهاوند است.

سرپرست هیات کاوش باستان شناسی لائودیسه نهاوند اضافه نمود: سال 1384 کاوش هایمان را در منطقه دوخواهران به سرپرستی مهدی رهبر شروع نموده ایم و تا امروز شش فصل کاوش باستان شناسی برای کشف معبد لائودیسه در منطقه دوخواهران اجرا شده است.

منبع: همگردی

به "هفتمین مرحله کاوش معبد لائودیسه نهاوند به زودی آغاز خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفتمین مرحله کاوش معبد لائودیسه نهاوند به زودی آغاز خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید