نکات مهم برای خرید مانیتور اداری

به گزارش وبلاگ فرافایلی، مانیتور اداری، دسته ای از انواع مانیتورها می باشد که مختص کارهای اداری است. در واقع این سری از مانیتورها، دارای مشخصات قدرتمند نمی باشد و به علت استفاده های سطح پایین، معمولا به شکل معمولی در بازار وجود دارند. این دسته از مانیتورها از قیمت کمی برخوردارند و ادارات می توانند با بودجه ای مناسب، اقدام به تهیه آن ها کنند. امروزه مانیتور با کیفیت به وسیله برندهای مختلفی مانند جی پلاس آی تی فراوری می گردد.

نکات مهم برای خرید مانیتور اداری

امروزه مانیتورهای اداری با کیفیت به وسیله برندهای مختلفی فراوری می شوند. قیمت این مانیتور ها نیز بسته به ویژگی ها و برند فراورینماینده، متفاوت و گوناگون می باشد. در عصر کنونی، افراد برای کارهای مختلف نظیر کارهای اداری، گیمینگ، وب گردی، طراحی و ... احتیاج به مانیتور دارند. در بعضی از امورات مانند وب گردی و اداری، احتیاج به مانیتور اداری با کیفیت وجود ندارد و می توان با یک مانیتور عادی نیز این امورات را انجام داد. این موضوع برای دسته بندی های دیگر متفاوت می باشد. به عنوان مثال در دسته بندی طراحی و گیمینگ، احتیاج به یک مانیتور اداری با کیفیت به شدت احساس می گردد. در این فعالیت ها، باید مانیتورهایی خریداری شوند که جزئیات را با دقت بالا نمایش می دهند و باعث می گردد کاربر به خوبی بتواند از وضوح و شفافیت موجود برای کار خود، استفاده کند.

راهنمای خرید مانیتور اداری

کارمندان اداره معمولا از کامپیوترها برای دسته بندی فایل، نگارش نامه، حسابداری، وب گردی و ... استفاده می نمایند. در چنین شرایطی معمولا برنامه هایی نظیر آفیس، حسابداری و سایر مواردی که از حجم کم و کیفیت پایینی برخوردارند مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع این دسته از کاربران برخلاف گیمر ها، طراحان گرافیک، ادیتور های ویدیو و ... به قدرت بالای نمایشگر احتیاجی ندارند و کارهایشان با یک مانیتور ساده تر نیز راه می افتد. بنابراین می توان انتظار داشت که مقرون به صرفه ترین مانیتورهای موجود در بازار برای کارهای اداری مناسب و مفید باشند.

بنابراین نباید در مشخصات مانیتور اداری در پی اندازه بالای نرخ به روزرسانی تصاویر، کیفیت و رزولوشن بالا، سایز بزرگ، پورت های فراوان و ... بگردیم. از طرفی اگر مانیتورهایی که در رده گیمینگ ارائه شده اند را برای کاربرد اداری تهیه کنیم، به علت عدم کاربرد آن، می تواند خریدی نامناسب بیان گردد. در ادامه می خواهیم تعدادی از مانیتورهای مناسب برای رده اداری را عنوان کنیم و مشخصات آن ها را با هم آنالیز کنیم.

نمونه هایی از مانیتور اداری

1- سامسونگ مدل S19A330

سامسونگ همیشه در فراوری محصولات متنوع سرآمد می باشد و محصولات جذابی را برای تمام اقشار فراوری می نماید. برای مانیتور اداری، به سراغ مدل S19A330 رفته ایم. این محصول دارای وزن 2.1 کیلوگرم بوده و سایز صفحه نمایش آن نیز 19 اینچ می باشد. صفحه نمایش این محصول از TN ساخته شده و نور پس زمینه آن نیز W-LED می باشد. کیفیت نمایش تصاویر در این مانیتور HD و رزولوشن آن 768 پیکسل می باشد. نرخ بروز رسانی تصاویر و زمان پاسخ گویی نیز در این مانیتور به ترتیب 60 هرتز و 5 میلی ثانیه می باشد. این محصول در بازار حدودا 3 میلیون تومان قیمت دارد.

2- جی پلاس مدل 226LN

این مانیتور که در بخش اداری کاربرد دارد، مربوط به برند جی پلاس و مدل 226LN می باشد. مانیتور 22 اینچ از صفحه نمایش لپ تاپ که حداکثر 17 اینچ است، بزرگ تر می باشد؛ اما بین سایزهای مانیتور اداری، نسبتا کوچک محسوب می گردد. به همین جهت می توان از مانیتورهای اداری 22 اینچ جی پلاس برای کارهای اداری روزمره مانند خواندن و تایپ متون، استفاده از اینترنت، کار در اکسل و ...، استفاده نمود. مانیتورهای 22 اینچی بعلاوه روی میزهای کوچک هم جا می گیرند و در صورتی که از آن ها در کنار لپ تاپ یا مانیتور دیگر استفاده گردد، بسیار مناسب هستند. بازه قیمتی مانیتور جی پلاس 22 اینچ مدل GDM-226LN، از 3500000 تا 4500000 تومان است.

منبع: فرارو

به "نکات مهم برای خرید مانیتور اداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم برای خرید مانیتور اداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید