نخست وزیر ایتالیا استعفا می دهد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، رسانه های اروپایی به نقل از محافل دولتی از تصمیم جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا برای کناره گیری در پی تزلزل دولت ائتلافی به دلیل مناقشات بر سر مسائل اقتصادی و اقتصادی خبر می دهند.

نخست وزیر ایتالیا استعفا می دهد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فرافایلی به نقل از اس ار اف سوئیس، دولت ایتالیا اعلام کرده که جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا پیامد مناقشات در دولت ائتلافی بر سر مسائل مالی می خواهد امروز (سه شنبه) در نشست کابینه استعفای خود را ارائه دهد.

البته کونته در هفته گذشته توانست از دو مجلس ایتالیا رای اعتماد بگیرد. اما ائتلاف دولتی در این کشور همچنان متزلزل است.

بر اساس اعلام دولت ایتالیا کونته می خواهد امروز از تمایل خود برای کناره گیری سخن بگوید و سپس به نزد سرجو ماتارلا رئیس جمهور این کشور خواهد رفت. انتظار می رود که این شرکای قدیمی در رم بخواهند یک دولت ائتلافی جدید بسازند. این احتمال وجود دارد که کونته مجددا در راس دولتی جدید قرار گیرد.

حالا تصمیم گیرنده رئیس جمهور ایتالیا خواهد بود. ماتارلا در مواقع بحران نقش مهمی را ایفا می کند. اگر کونته نتواند رئیس جمهور را متقاعد کند وی می تواند سیاستمدار دیگری را برای تشکیل دولت مامور کند. اگر هیچ اکثریتی شکل نگیرد رئیس جمهور می تواند برای برگزاری انتخابات زودهنگام اقدام کند.

به نوشته رسانه های ایتالیایی هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که چه سناریویی شکل می گیرد. به گفته یک کارشناس سوئیسی آنچه که واضح است ماتارلا نمی خواهد هیچ زمانی را از دست دهد و خواستار تصمیم گیری سریع برای این مسئله است. دولت کونته چندین هفته است که در بحران کرونا به دلیل مناقشات داخلی ناتوان شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی وبلاگ فرافایلی بخوانید. (کلیک کنید)

چند روز پیش حزب ایتالیا زنده باد در دولت ائتلافی ایتالیا در پی بالا دریافت مناقشات بر سر بسته مالی کمکی کرونایی در دولت ائتلافی وزرای خود را از دولت خارج کرد تا در بحبوحه کرونا بحران سیاسی جدیدی را برای دولت جوزپه کونته ایجاد کند.

با خروج ماتئو رنتزی و وزرایش از ائتلاف کابینه، کونته اکثریت خود را در مجلس از دست داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ فرافایلی بخوانید. (کلیک کنید)

حزب ایتالیا زنده باد انتقاد شدیدی به بسته کمکی کرونایی دولت که بخش عمده آن از صندوق کمک اتحادیه اروپا تامین مالی می شود وارد کرده است.

ماتئو رنتزی درباره هدر رفتن پول های اتحادیه اروپا و ایتالیا در این طرح مالی به دلیل عدم سرمایه گذاری دراز مدت در برخی بخش ها از جمله مبارزه با بیکاری جوانان ابراز نگرانی کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نخست وزیر ایتالیا استعفا می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ایتالیا استعفا می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید