مرگ سالانه 22 هزار ایرانی به دلیل اضافه وزن

به گزارش وبلاگ فرافایلی، وزارت بهداشت: سالانه 16 هزار نفر در کشور به دلیل عدم فعالیت بدنی، 12 هزار به دلیل مصرف بیش ار حد نمک، 16 هزار نفر به دلیل مصرف دخانیات و 22 هزار نفر به دلیل اضافه وزن فوت می نمایند.

مرگ سالانه 22 هزار ایرانی به دلیل اضافه وزن

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت از مرگ سالانه 22 هزار نفر در کشور به دلیل اضافه وزن اطلاع داد.

کوروش اعتماد پنجشنبه 6 بهمن ماه در دومین مجمع سلامت استان همدان، اظهار کرد: بیماری های غیرواگیردار سالانه باعث مرگ 38 میلیون نفر در دنیا می گردد که مربوط به جمعیت کمتر از 70 سال است.

وی توضیح داد: دیابت، بیماری های عروقی- قلبی، سرطان، بیماری های تنفسی و سلامت روان از بیماری های غیرواگیردار است.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت ادامه داد: فعالیت فیزیکی پایین، غذای ناسالم، مصرف دخانیات، آلودگی هوا و سوءمصرف الکل از دلایل ابتلا به این بیماری هاست.

وی با بیان اینکه سوءمصرف الکل در یک سال 2947 نفر را در کشور می کشد و اگر 10 درصد کم گردد جلوی مرگ 300 نفر را می گیریم، شرح داد: سالانه 16 هزار نفر در کشور به دلیل عدم فعالیت بدنی، 12 هزار به دلیل مصرف بیش ار حد نمک، 16 هزار نفر به دلیل مصرف دخانیات و 22 هزار نفر به دلیل اضافه وزن فوت می نمایند.

اعتماد با اشاره به تبلیغ مواد غذایی ناسالم، مطرح نمود:

در برنامه های پنجم توسعه این فعالیت ها طبق قانون مجاز نیستند و برای اینها عوارض و مالیات تدوین شده که در حوزه سلامت هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ایران و دنیا عوامل خطر بیماری های غیرواگیر در حال تغییر است، مطرح نمود: در حال حاضر سرطان و بیماری های ناشی از عدم فعالیت، در رتبه بالاتری قرار دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به انجام غربالگری ناشنوایی، اظهار کرد: از زمان شروع این غربالگری ورود دانش آموزان ناشنوا به مدارس کاهش پیدا نموده است.

وی با بیان اینکه هزینه در حوزه بهداشت سرمایه گذاری است، مطرح نمود: غربالگری تیروئید باعث شده از عقب ماندگی ذهنی پنج میلیون کودک جلوگیری گردد.

منبع: عصر ایران

به "مرگ سالانه 22 هزار ایرانی به دلیل اضافه وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ سالانه 22 هزار ایرانی به دلیل اضافه وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید