لغو ویزا برای بعضی کشورها و یاری به جذب توریست در کشور

به گزارش وبلاگ فرافایلی، تأکید رئیس سازمان میراث فرهنگی به منظور توسعه جذب جهانگرد در ایران و هدفمند شدن پروژه لغو ویزای ایران برای کشورهایی که به ورود بیشتر جهانگرد یاری می نماید.

لغو ویزا برای بعضی کشورها و یاری به جذب توریست در کشور

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی امروز دوشنبه 15 آبان درباره لغو رودادید با کشورهای مختلف گفت:

ما خیلی گیرِ داستان لغو ویزا ایران نیستیم، چون خوشبختانه در حال حاضر برای اتباع 180 کشور، ویزای فرودگاهی با اعتبار 90 روز صادر می گردد، اما معمولا لغو ویزا امتیازی است که به جریان توریستی یاری می نماید.

او افزود:

لغو ویزا باید هدفمند انجام گردد، چون برخی وقت ها این کار به نفع ما نیست و باعث خروج بیشتر توریست و مسافر از کشور می گردد، به هر حال لغو ویزا سیاستی متقابل است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی درباره این که با توجه به تکرار تمایل این سازمان برای توسعه رژیم لغو ویزا، آیا پروژه جدیدی در این باره مطرح شده؟ گفت:

این موضوع مهمی است که آن را تعقیب می کنیم، چون معتقدیم این پروژه باید هدفمند پیش برود، باید نخست کشورهای هدف مان را تشخیص دهیم و به شکلی سیاست گذاری کنیم که این موضوع برای ما بُرد ـ بُرد باشد، نه این که لغو ویزا انجام دهیم و خروج بیشتر توریست از کشور را موجب شویم.

مونسان در پاسخ به این پرسش که با توجه به این دیدگاه، آیا قرار است روی کشورهایی که قبلا با آن ها لغو ویزا شده ایم و بیشتر به جریان خروج توریست از کشور یاری نموده ایم، تجدید نظر گردد اظهار کرد:

ما با این کشورها کاری نداریم، چون تعدادشان خیلی محدود است، اما کشورهایی هدفی هستند که لغو ویزا با آن ها می تواند به ورود بیشتر توریست یاری کند. ما این موضوع را آنالیز می کنیم و سپس با وزارت خارجه به بحث می گذاریم.

او تأکید کرد هدفمند بودن لغو ویزا می تواند به رونق توریستی یاری شایانی بکند.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "لغو ویزا برای بعضی کشورها و یاری به جذب توریست در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو ویزا برای بعضی کشورها و یاری به جذب توریست در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید