ظریف وارد کاراکاس شد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ساعاتی پیش با استقبال همتای ونزوئلایی خود وارد کاراکاس شد.

ظریف وارد کاراکاس شد

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ فرافایلی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از نیویورک و در مقصد دوم سفرش ساعاتی پیش با استقبال همتای ونزوئلایی خود وارد کاراکاس شد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران شب گذشته پیش از ترک نیویورک درباره اهداف سفرش به ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی در جمع وبلاگ فرافایلی گفت: در انتها ریاست ونزوئلا بر جنبش عدم تعهد نشست وزرای جنبش در این کشور برگزار می گردد و دلیل اصلی سفر من به کاراکاس شرکت در این نشست است و همچنین از این فرصت استفاده می کنیم برای مصاحبه با مقامات ونزوئلا و اینکه ایران چگونه می تواند به بازگرداندن آرامش در ونزوئلا یاری کند. درباره همکاری های مالی بسیار خوبی که با ونزوئلا داریم نیز مصاحبه خواهم کرد.

وی اضافه کرد: در سفر به نیکاراگوئه و بولیوی درباره همکاری های سیاسی و مالی با مقامات این کشورها مصاحبه خواهیم کرد. ما دوستان بسیار خوبی در آمریکای لاتین و جنوبی داریم و کشورهای آمریکای لاتین و جنوبی شرکای سیاسی و مالی جمهوری اسلامی ایران در سالهای گذشته بودند و الان هم همین ارتباطات وجود دارد.

وزیر خارجه ادامه داد: پروژه های مختلفی توسط ایران در بولیوی در دست اجراست و به نفع مردم بولیوی است در این سفر در دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه و سایر مقامات این کشورها درباره نحوه همکاریها صحبت خواهیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان نمود: با توجه به اینکه آمریکا در قاره آمریکا دوباره سیاست مونرو را باز آفرینی می نماید و بر دامنه مداخلاتش در این قاره می افزاید ، ضروری است مجموعه هماهنگ از کشورهای مستقل در مقابل این سیاستها مقاومت نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ظریف وارد کاراکاس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف وارد کاراکاس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید