ستاری: لزوم فراوری محصولات موردنیاز کشور از سوی فارغ التحصیلان دانشگاهی

به گزارش وبلاگ فرافایلی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به نقش دانشگاهیان در ایجاد اقتصاد دانش بنیان، گفت: باید طراحی اقلام مورد احتیاج کشور در اولویت اجرایی فارغ التحصیلان دانشگاهی قرار گیرد.

ستاری: لزوم فراوری محصولات موردنیاز کشور از سوی فارغ التحصیلان دانشگاهی

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ فرافایلی، با اشاره به اهمیت تأمین زیرساخت های لازم در حوزه فناوری، گفت: تحقق اقتصاد دانش بنیان مستلزم وجود زیست بوم نوآوری است و این مساله سبب جهت گیری دانشگاه ها به سوی حمایت از کسب و کارهای نوپا با حمایت بخش خصوصی می گردد؛ از این رو از همان ابتدا برای ایجاد زیرساخت ها برنامه ریزی نموده و این مساله را در دستور کار قرار دادیم.

وی اضافه کرد: البته با توجه به نقش دانشگاهیان در ایجاد اقتصاد دانش بنیان باید طراحی اقلام مورد احتیاج کشور از سوی شرکت های دانش بنیان در اولویت اجرایی فارغ التحصیلان دانشگاهی قرار گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه ایران بزرگ ترین اکوسیستم استارتاپی منطقه را دارد، گفت: به وسیله این اکوسیستم استارتاپی می توانیم علاوه بر تأمین احتیاجهای کشور بر روی صادرات محصولات مان هم حساب کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ستاری: لزوم فراوری محصولات موردنیاز کشور از سوی فارغ التحصیلان دانشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: لزوم فراوری محصولات موردنیاز کشور از سوی فارغ التحصیلان دانشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید