رضایی: قیمت واقعی در بازار انحصاری مشخص نمی گردد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، خبرگزاری خبرنگاران- معاون مالی رئیس جمهور گفت: در بازاری که رانت انحصار و مفاسد باشد نمی توان قیمت واقعی را مشخص کرد.

رضایی: قیمت واقعی در بازار انحصاری مشخص نمی گردد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ فرافایلی، محسن رضایی در همایش بیمه و توسعه با اشاره به اینکه اصلاح بازار ها از جمله بازار بیمه یک مسئله کلیدی است افزود: اگر بازار ها اصلاح شوند قیمت های واقعی شکل می گیرد و قیمت گذاری واقعی را باید از بازار واقعی خواست.

وی افزود: در جریان خصوصی سازی بعضی از بانک ها برای این که سهم بیشتری از بازار داشته باشند نرخ سود را بالا بردند و بخشی از نقدینگی امروز کشور به این علت است.

محسن رضایی گفت: در بازار بیمه ها نیز باید نظارت صورت گیرد تا ضریب خسارت بالا نرود.

معاون مالی رئیس جمهور افزود: باید به امنیت مالی توجه بیشتری کرد و بیمه مسئله ای است که به فراورینمایندگان برای ایجاد ثروت جرأت می دهد.

وی با بیان اینکه زنجیره فراوری ثروت در کشور کامل نیست گفت: پتروشیمی های عظیمی داریم که محصولات را به جای دادن به صنایع پایین دستی صادر می نمایند و بعد محصولات نهایی را با قیمت گزاف وارد می کنیم.

رضایی افزود: باید از جزیره های مالی فاصله بگیریم و اقتصاد را در مدیریت و زنجیره ارزش یکپارچه کنیم.

وی با اشاره به ضرورت بیمه گری هوشمند گفت: استفاده از ابزار های مانند بلاک چین ها می تواند در بیمه ها در دستور کار قرار گیرد

وی افزود باید کوشش کنیم در بیمه ها هزینه ها را کاهش و کیفیت را افزایش دهیم.

رضایی با اشاره به ضرورت افزایش ضریب نفوذ بیمه زندگی افزود: این بیمه می تواند به عنوان مکمل بازنشستگی باشد.

معاون مالی رئیس جمهور ادامه داد: بعلاوه سهم سرمایه گذاری صنعت بیمه در بازار سرمایه نیز باید بیشتر گردد و قوانین حوزه نیز احتیاج به بازنگری دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "رضایی: قیمت واقعی در بازار انحصاری مشخص نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایی: قیمت واقعی در بازار انحصاری مشخص نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید