دریافت دومین محموله واکسن خریداری شده از کوواکس از سوی ایران

به گزارش وبلاگ فرافایلی، ایران به عنوان یکی از کشورهای مشارکت کننده در سازوکار کوواکس، با استفاده از منابع اقتصادی خود، دومین محموله از واکسن کووید-19 آسترازنکا را به تعداد یک میلیون و 452 هزار دوز به وسیله کوواکس دریافت کرد.

دریافت دومین محموله واکسن خریداری شده از کوواکس از سوی ایران

به گزارش وبلاگ فرافایلی، کوواکس سازوکاری به مدیریت مشترک ائتلاف برای نوآوری در حوزه آمادگی برای اپیدمی (CEPI)، اتحاد جهانی برای واکسن و ایمن سازی (GAVI) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) است که در آن صندوق بچه ها سازمان ملل (یونیسف) نقش کلیدی در ارسال واکسن برعهده دارد.

بنابر اعلام دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران، محموله مذکور دومین اقدام ارسالی کوواکس به ایران محسوب می گردد و یونیسف محموله های بعدی از سهم واکسن تخصیص داده شده به ایران را در همکاری نزدیک با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آینده تحویل خواهد داد.

محموله واکسن آسترازنکای ارسالی به ایران، که در شرکت کاتالانت آنانی ایتالیا (Catalent Anagni) ساخته شده است، شامگاه روز یکشنبه 26 اردیبهشت در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و در حضور تیم های فنی یونیسف و سازمان جهانی بهداشت، تحویل نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

با حمایت یونیسف به عنوان ارسال کننده واکسن در سازوکار کوواکس، جمهوری اسلامی ایران اولین محموله واکسن آسترازنکا فراوری کره جنوبی را شامل 700 هزار و 800 دوز، در تاریخ شانزدهم فروردین ماه امسال دریافت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دریافت دومین محموله واکسن خریداری شده از کوواکس از سوی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت دومین محموله واکسن خریداری شده از کوواکس از سوی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید