خبرنگاران مردم از دورهمیهای خانوادگی در شب یلدا بپرهیزند

به گزارش وبلاگ فرافایلی، تربت حیدریه- خبرنگاران- معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه درباره افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شب یلدا هشدار داد و از مردم خواست آیین های ویژه این شب را به صورت مجازی برگزار نمایند.

خبرنگاران مردم از دورهمیهای خانوادگی در شب یلدا بپرهیزند

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، ابراهیم تیموری آیین ویژه شب یلدا را از سنت های زیبا در فرهنگ ایرانیان دانست و اظهار کرد: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا سال جاری یلدا را با طعم سلامتی برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از مدافعان سلامت به دور از خانواده خود برای تامین سلامت شهروندان کوشش شبانه روزی مینمایند و در این شرایط سختی های زیادی را متحمل می شوند و مردم نیز می توانند با پرهیز از دورهمیهای خانوادگی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، آیین یلدای سال جاری را به شیوه ای متفاوت برگزار نمایند.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: هرگونه بی احتیاطی در برپایی دورهمی خانوادگی در شب یلدا به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید 19 منجر خواهد شد.

تیموری با بیان اینکه افراد با سن بالا و مبتلایان به بیماری های زمینه ای در گروه های پرخطر قرار دارند ادامه داد: برگزاری مهمانی شب یلدا در خانه عظیمان فامیل از جمله پدرعظیمها و مادر عظیم ها خطرهای زیادی را به همراه دارد و امید است مردم ضمن توجه به این نکته و پرهیز از دورهمیهای خانوادگی، خاطره ای شیرین از بلندترین شب سال جاری را برای خود و دیگران رقم بزنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به 363 هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت می نماید.

این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان نهم دی تربت حیدریه و 20 تخت در بیمارستان شهر مه ولات دارد.

شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز یک میلیون و 108 هزار و 269 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و 52 هزار و 196 نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند. همچنین تا به امروز 812 هزار و 270 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مردم از دورهمیهای خانوادگی در شب یلدا بپرهیزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم از دورهمیهای خانوادگی در شب یلدا بپرهیزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید