جنتلمن در محاق: مشت های برانکو به سینه عدالت

به گزارش وبلاگ فرافایلی، شاید اگر آن روز که برانکو با مشت به سینه میلاد زکی پور کوبید کمیته انضباطی جلوی او را می گرفت پروفسور دیگر به خودش اجازه نمی داد همان رفتارها را در بازی با سپاهان تکرار کند.

جنتلمن در محاق: مشت های برانکو به سینه عدالت

حمید رضا عرب،تاسف بارتر از حاشیه های تلخ و گزنده بازی پرسپولیس و سپاهان که از برخورد های زشت و زننده تماشاگران نشات گرفت، آن جا بود که مرد همواره آراسته و متشخص فوتبال ایران بار دیگر با چهره ای عصبی و پرخاشگر در صحنه های بعد از بازی ظاهر شد.

این دومین سکانس از تندخویی های پروفسور بعد از بازی های تیمش بود؛ یک مرحله بعد از به جا گذاشتن آن صحنه اکشن دربی. اول بار او را در مصافی رخ در رخ با میلاد زکی پور دیده بودیم. آن جا که با کف دست به سینه بازیکن چپ پای استقلال کوبید؛ درمقابل دیدگاه داوران و دوربین های تلوزیونی و هزاران چشم حاضر در استادیوم آزادی.

آن رفتار می طلبید که برانکو ایوانکوویچ به توضیخی شفاف درباره ضربه زدن به سینه بازیکن حریف فراخوانده گردد. او باید به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می رفت و درباره این تند خویی توضیحاتی به تصمیم گیران انضباطی فدراسیون فوتبال می داد اما هیج فراخوانی نبود و آن ها که گزارش شهرآورد را نیز به کمیته انضباطی ارائه کردند، به سادگی از کنار برخورد فیزیکی برانکو با زکی پور گذشتند و پرخاشگری اش را نادیده گرفتند. چرایش بر هیچ کس روش نیست که چرا و به چه دلیل چنین اغماضی در مقابل خطای برانکو شد؟!

حال تصورکنید برانکو در یکی از لیگ های اروپایی با چنین هیبتی در صحنه های بعد از بازی ظاهر می شد. آیا در روبروه با پرخاش های او کوتاهی می شد و از کنار خطایش می گذشتند؟ هرگز!

برانکو بعد از همان دربی که با پیروزی پشت سر گذاشت، مستحق هفته ها محرومیت بود-دست کم جریمه مالی- اما کمیته انضباطی و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال سهل انگارانه از کنار ماجرا گذشتند تا خود امروز متهم به حمایت و همراهی برانکو در خلق این صحنه ها لقب بگیرند.

به یقین اگر بعد از دربی برانکو با برخورد سخت گیرانه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رو به رو می شد سرمربی سرخ ها دوباره به خودش اجازه نمی داد همان رفتارها را بعد از بازی با سپاهان تکرار کند و به سینه ناظربازی یا مدیررسانه ای سپاهان بکوبد و با چشم های براق صحنه را ترک کند.

برانکو خط قرمز هایی را زیر پا گذاشته که اگر هر یک از مربیانی ایرانی در متن آن قرار می گرفتند با تنیه های انضباطی سخت از سوی فدراسیون نشین ها روبرو می شدند اما سرمربی پرسپولیس بی آنکه حتی یک تذکر ظاهری از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بگیرد، پی در پی روی نیمکت تیمش دیده می گردد.

عبور از خطاهای برانکو این پرسش بزرگ را در مقابل تصمیم گیران فدراسیون فوتبال قرار می دهد که به واقع متر و معیار فرهنگی و اخلاقی در فوتبال ایران چیست و آیا مربیان محقند این گونه به سمت بازیکن حریف بروند، به آن ها ضربه بزنند و این رفتار را در بازی های بعد نیز تکرار نمایند؟ آیا قوانین درکمیته انضباطی و کمیته اخلاق تغییر نموده که سرمربی پرسپولیس آزاد گذاشته می گردد؟

شاید اگر بعد از آن بازی با برانکو برخوردی قاطعانه می شد و صرف اینکه او سابقه ای عریض و طویل از خود در فوتبال ایران پدید آورده از کنار خطایش عبور نمی شد، او هرگز به خود اجازه نمی داد بعد از بازی با سپاهان برخورد فیزیکی را تکرار کند.

برانکو هر قدرهم در فوتبال ایران چهره ای محترم باشد، بزرگ تر از قوانین و عرف نیست و قانون گذار نیز باید در روبروه با او کاملا نگاهی عادلانه داشته باشد و هیچ تفاوتی میان این مربی و دیگر مربیان قائل نگردد.

امیرقلعه نویی که خود نیز در این بازی کم حاشیه ساز نبود، بارها به دلیل رفتارهایش به کمیته انضباطی فرا خوانده شده و یا با محرومیت هایی روبرو شده است. دیگر مربیان نیز هیچ گاه از گزند قوانین درامان نبوده اند. بازیکنان نیز بارها و بارها به دلیل رفتارهای مشابه با محرومیت روبرو شده اند وکمیته انضباطی و کمیته اخلاق به خوبی در این ماجراها نقش ارشادی و پیش گیرانه ایفا نموده اند اما انگار برای برانکو کتاب قوانین تازه ای نگارش شده و دست مرد کروات برای بعضی رفتارهای تند باز است؟!

شاید هم حساسیت های بازی های آینده پرسپولیس، کمیته انضباطی و دیگر کمیته های تصمیم گیر در این مقوله را به عقب براند تا آن ها اعمال جریمه یا صدورحکم احتمالی را به زمانی دیگر موکول نمایند که اگر چنین گردد، کمیته انضباطی خود با انتقاد های گسترده ای روبرو خواهد شد.

تکمله: برانکو حتی در مصاحبه خود یک روز بعد از بازی با سپاهان تمام آن رفتارهایش را هم کتمان می نماید؛ چشم درچشم وبلاگ فرافایلی می اندازد و به آن ها می گوید:ازچه چیزی صحبت می کنید! حیرت انگیز و تاسف بار نیست؟

3-1

منبع: ایران ورزشی

به "جنتلمن در محاق: مشت های برانکو به سینه عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنتلمن در محاق: مشت های برانکو به سینه عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید