توکلی: به مربیان ایرانی ظلم نکنیم، حواشی وزنه برداری در این سال ها بیشتر شده است

به گزارش وبلاگ فرافایلی، حسین توکلی گفت: چرا یک مبلغ برای مربی خارجی کم و همان مبلغ برای ایرانی ها زیاد است؟

توکلی: به مربیان ایرانی ظلم نکنیم، حواشی وزنه برداری در این سال ها بیشتر شده است

حسین توکلی، مربی احسان حدادی پرتابگر تیم ملی دو و میدانی کشورمان در تبادل نظر با گفت: هنوز ویزا لازم برای مسافرت به آمریکا برای من صادر نشده است، اما خدا را شکر احسان تمرینات خود را ادامه می دهد و دوره بدنسازی و تمرینات قدرتی را طی می کنیم.

توکلی در واکنش به این ادعا که گفته می گردد مبلغ قرارداد او با فدراسیون دو و میدانی به عنوان مربی احسان حدادی چیزی حدود 12 میلیون تومان در ماه است، گفت: من هنوز قراردادی با فدراسیون دو و میدانی ندارم البته اگر قرار است که قرارداد من با این فدراسیون ماهانه 12 میلیون تومان باشد، یک امر نرمال است و به غیر از این کار نخواهم کرد.

او ادامه داد: من کنار احسان که تنها یک کار را انجام نمی دهم. مدیر برنامه، ماساژور، مشاور، بدنساز، راننده و به نوعی کارگر احسان هستم و هر کاری که فکر بکنید را در کنار او و برای او انجام می دهم. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که احسان اگر کسی را قبول نداشته باشد، با او کار نمی نماید.

مربی حدادی ادامه داد: چرا کسی برایش مبلغ قرارداد مربی آمریکایی حدادی مهم نیست؟ اگر قرار باشد این مبلغ را به مربی آمریکایی بدهیم و کسی هم اعتراض نکند، اما با دادن این پول به منِ ایرانی، صدای دیگران در بیاید، ظلم به مربی ایرانی است. افرادی که این چنین حرف هایی را مطرح می نمایند ابتدا باید معین نمایند چه چیزی را با هم مقایسه می نمایند. این حرف ها به نوعی تضعیف مربی ایرانی است. باید قیاس خود را بالاتر ببریم و بدانیم که در ایران، احسان حدادی های زیادی نداریم.

توکلی گفت: مگر در ایران چند مربی داریم که می توانند چنین کار هایی را انجام بدهند. حرف برای گفتن زیاد دارم، اما باید بدانم که طرف حساب من چه کسی است. شاید بعضی می خواهند با من مبارزه بنمایند.

او با اشاره به دریافت نکردن پاداش هایش در فدراسیون دو و میدانی گفت: شش ماه با احسان حدادی کار کردم و پس از آن احسان بیان کرد که من همه کاره او هستم، اما وقتی که زمان اهدای جایزه ها شد، کسی چیزی به من نداد.

توکلی ادامه داد: من نیامده ام که با اصرار در دو و میدانی باشم. این را هم بگویم که با 12 میلیون کار نمی کنم. به خاطر حرف احسان کنار او مانده ام و قیمت خودم را خودم مشخص می کنم. اگر قرار بر این باشد که با چنین مبالغی بخواهم کار کنم، اصلا کنار می روم. بالای سر کسی اسلحه نگذاشته ام که به زور این جا بمانم و فکر می کنم که خیلی ها در ایران ارزش من را می دانند.

او گفت به خاطر حضور داشتن در کنار حدادی، قراردادی را کنسل نموده ام که 3 برابر این جا درآمدزایی داشتم. به نوعی باید بگویم که حضورم در برهه فعلی با مبلغی حدود یک سوم آن قرارداد اولی بوده است. به هر حال باز هم می گویم قیمتم را خودم مشخص می کنم و اگر هم من را نخواستند جوابم معین است. خداحافظ!

دارنده مدال طلای وزنه برداری المپیک 2000 سیدنی در مورد شرایط این رشته در ماه های منتهی به المپیک 2020 توکیو توضیح داد: این روز ها حواشی در وزنه برداری بیشتر از گذشته شده است. وزنه برداری یک رشته انفرادی است و رکورد ها همه چیز را معین می نماید. باید ببینیم که تا ماه های باقی مانده تا المپیک توکیو، شرایط رنکینگ وزنه برداران مان به چه گونه خواهد بود، البته من برای همه شان آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم کیانوش رستمی و سهراب مرادی بتوانند امتیازات لازم برای حضور در این مسابقات را به دست بیاورند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توکلی: به مربیان ایرانی ظلم نکنیم، حواشی وزنه برداری در این سال ها بیشتر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توکلی: به مربیان ایرانی ظلم نکنیم، حواشی وزنه برداری در این سال ها بیشتر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید