بیگانه پرستی و داخلی ستیزی در هندبال، از بی غذایی و بی توجهی تا حرف هایی که با عمل فاصله دارد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، تیم ملی هندبال ایران این روز ها در راه آماده سازی برای رقابت های انتخابی المپیک با مسائل زیادی دست به گریبان است.

بیگانه پرستی و داخلی ستیزی در هندبال، از بی غذایی و بی توجهی تا حرف هایی که با عمل فاصله دارد

به گزارش ، تیم ملی هندبال کشورمان پس از آغاز به کار رئیس جدید فدراسیون شاهد انتخاب سرمربی و پیگیری دور جدید تمرینات بود. هندبالیست های کشورمان که پس از بازی های آسیایی جاکارتا دیگر بازی محبت آمیز و یا اردویی نداشته اند با انتخاب علیرضا حبیبی به عنوان سرمربی نخستین اردویشان را پس از عید نوروز برگزار کردند، اردوی اول تیم ملی هندبال بدون حضور ملی پوشان بود، اما در اردوی دوم تعدادی از لژیونر ها به تیم اضافه شدند و در ادروی سوم هم که اکنون در حال برگزاری است این تعداد بیشتر شده است.

نبود بازی محبت آمیز، نبود تورنمنت خارجی و اردوی برون مرزی یکی از مسائلی است که زمزمه های آن به گوش می رسد. اگر چه بسیاری در مصاحبه ها از شرایط خوب صحبت می کنند، اما برخی خارج از این بحث ها مسائلی را مطرح می کنند که نشان از برخی مسائل بزرگ در اردو های تیم ملی دارد. از جمله این کمبود ها می توان به مسائل پیش پا افتاده اشاره کرد از جمله مسائل لباس، حوله، ماساژرور، فیزیروتراپ و... اشاره کرد.

ملی پوشان و مسئولان اگرچه تلاش می کنند شرایط را عادی جلوه دهند و به گونه ای نشان دهند مسئله ای نیست، اما به قول سرپرست تیم ملی هندبال این رسم تیم داری نیست!

اخوان: اگر شرایط این چنین باشد به کارم ادامه نمی دهم/ تا مسائل و مسائل را می گوییم ناراحت می شوند

مهدی اخوان سرپرست تیم ملی هندبال کشورمان در جریان تمرینات تیم ملی هندبال در گفت وگویی صریح به مسائل اشاره داشت و گفت: متاسفانه به شرایط خوشبین نیستم، من از بدنه هندبال هستم و از سال 1346 در بدنه ورزش کشور حضور دارم و در رشته های مختلفی از جمله فوتبال و بسکتبال هم بوده ام، ولی تا به حال اردو های این چنینی ندیده بودم و تنها می توانم بگویم متاسفم که اردو های این گونه برگزار می شود. شرایط خوب نیست.

او اضافه نمود: کاری به کسی ندارم هر که می خواهد خوشش بیاید هر کس هم می خواهد بدش بیاید، اما باید واقعیت ها را گفت. همه می آیند و با سرپوش صحبت می کنند، اما من چنین کاری نمی کنم و صریح صحبت هایم را مطرح می کنم وضع اردو، غدا وهیچی خوب نیست. متاسفانه هیچ کس هم به ما سر نمی زند و این مسائلی است که همه باید بدانند. من نگران نیستم هر کس می خواهد نگران شود بیاد جای من کار کند.

بازیکنی که روزی 5 ساعت تمرین می کند انرژی می خواهد

اخوان در پاسخ به این سوال که ایا این مسائل به دلیل نبود حامیان اقتصادی است و یا به دلیل بی توجی عنوان داشت: یک سری از این مسائل به دلیل مسائل اقتصادی است، اما بازیکنی که می خواهد روزی 5 ساعت با شدت تمرین کند این شرایط را متوجه نمی شود، بازیکن باید انرژی و شرایط مطلوب برای تمرین داشته باشد تا بتواند دوام بیاورد و نظر مربیان را جذب کند متاسفانه این انرژی به بازیکنان نمی رسد، حالا درباره مسائل اقتصادی و اقتصادی نمی دانم، ما این جا آمده ایم و بازیکن باید برای ما کار کند ما فردا باید به مسابقات انتخابی دنیا برویم همه از ما انتظار دارند، اما زمانی که بازیکن خوب تمرین نکند و شرایط مطلوب را نداشته باشد نمی تواند بهره خوبی برساند اگر هم نتیجه ای گرفته نشود می گویند این ها شایسته نبودند و کارشان را به خوبی انجام نداده اند. در مجموع می توان گفت بخشی از این مسائل به دلیل شرایط اقتادی و بخش دیگر به دلیل بحث حمایتی است.

فاصله تا سالن 50 قدم است، اما خبری از روسای کمیته ها نیست

او درباره حضور مسئولان در اردوی تیم ملی عنوان داشت: مسئولان در اردوی اول و دوم تیم ملی حاضر شدند، اما در اردوی سوم تا حالاکه حاضر نشده اند، یکی از مسائلی که از بابت آن بسیار متاسفم همین است، زیرا مسئولان هر روز باید بر تیم نظارت داشته باشند و شرایط را زیر نظر بگیرند، شاید فاصله مسئولان فدراسیون تا سالن 50 قدم است، اما تاکنون مسئولان و روسای کمیته ها به اردو سر نزدند من مدیر فنی و سرپرست این تیم هستم و نمی دانم که باید این مسائل را به چه کسی بگویم روحیه ام صفر شده است من در فوتبال و بسکتبال بوده امن تا حالا به چنین صورتی متاثر نشده بودم.

تغییر زمانی است که چیزی دیده شود وگرنه حرف خالی فایده ای ندارد

عضو کمیته فنی هندبال کشورمان در پاسخ به سوالی درباره تغییرات در روند خندبال پس از روی کار آمدن پاکدل بیان داشت: پس از انتخاب رئیس جدید تیم ملی آغاز به کار کرد و سرمربی جدید آن هم معین شد بزرگترین تغییر این بود که گفتیم اگر مربی خارجی می خواهید بیاورید مربی درجه یک بیاورید، اما اگر قرار است مربی درجه 3 - 4 خارجی بیاورید چرا از مربیان داخلی استفاده نکنیم؟ حالا وقتی حبیبی خودش مدرس بین المللی است و با هر تیمی که کار کرده است عنوان گرفته و سابقه بازی هم دارد چرا او بر راس تیم ملی نباشد حالا هم باید حمایت شود چرا این کار را نمی کنید؟ زمانی که مربی خارجی می آید دائم دور او هستید و می خواهید ببنید چه چیز نیاز دارد، اما مربی داخلی را چرا حمایت نمی کنید؟ متاسفانه هیچ چیز آماده نیست. تغییر زمانی است که ببینیم وگرنه حرف فایده ای ندارد.

با حرف نمی شود تیم را آماده کرد

او اضافه نمود: حبیبی حالا مربی ایران است دارد کار می کند و باید حداقل ها برای او فراهم باشد که فراهم نیست، تغییر یعنی همان حداقل هایی را که برای خارجی آماده می کنید برای مربی داخلی هم آماده کنید حالا وقتی چیز هایی که می خواهیم در اختیار نیست چه کنیم؟ پزشک و فیزیوتراپ می خواهیم که نداریم، با حرف نمی شود تیم را آماده کرد. ما متخصص می خواهیم همه این ها را نیاز داریم این ها چیز های اولیه است، ماساژور می خواهیم بچه های 5 ساعت تمرین می کنند ماساژور می خواهد این ها نیست و این ها امکانات اولیه است لباس که چیز مهمی نیست تا صحبت هم می کنیم ناراحت می شوند، خوب ناراحت شوند و برای من هیچ مسئله ای نیست، چون در این ورزش بزرگ شدم، من داور بین المللی فوتبال بودم و 20 سال داوری کردم، دو سال مدریر تیم فوتبال سپاهان بودم و تاکنون چینین چیزی ندیدم که کسی نظارت نکند.

تا مسائل و مسائل را می گوییم ناراحت می شوند

اخوان ادامه داد: باید نظارت باشد و به ما هم نظارت شود، عیب های ما هم گفته شود، ولی متاسفانه این طور نیست و کسی نیست، بازیکن شب گذشته آسیب دید و دیگر بازیکنان او را برای درمان بردند کجای دنیا چنین است؟ باید ماشین در اختیارمان باشد و مسئولان باشند من که نمی توانم اردو را ترک کنم باید بالا سر بازیکنان باشم یکی باشد و بازیکنان را به پزشک ببرد و دارو درمان را فراهم کند که این ها نیست تازه این ها هم امکانات اولیه است، ولی خوب متاسفم تا می گوییم ناراحت می شوند و می گوینده چرا به به و چه چه نمی کنید برای چه باید این کار را بکنم؟ این کار ها را وقتی می کنند که همه چیز خوب باشد همه دوست دارند بگوییم عالی عستند، اما من حقیقت مرا می گویم.

اگر شرایط همین طور بماند ادامه نمی دهم

او درباره ادامه کارش با این شرایط عنوان داشت: فعلا هستم تا جلسه ای با حضور خودم، حبیبی سرمربی تیم من، دهقان مربی دروازه بان ها و ازقندی با رئیس و دبیر فدراسیون برگزار شود، اگر این شرایط باشد نمی مانیم.

مهدی اخوان سرپرست تیم ملی هندبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا بازی و مسابقه خارجی تدارک دیده شده است عنوان داشت: تا این لحظه مسابقه و تورنومنتی هماهنگ نشده است حبیبی خودش فعالیت می کند که بازی هایی را در قطر جور کند مربی که نباید این طور کند و باید فدراسیونی ها چنین کاری انجام دهند، از سرمربی برنامه بخواهند و هماهنگی هایش را انجام دهند نه این که خود سرمربی دنبال این مسائل باشد.

پس از گفت وگو با مهدی اخوان در تمرین روز گذشته علیرضا حبیبی به سالن آمد و با او و حبیبی سرمربی تیم ملی جلسه ای برگزار کرد و درباره مسائل و مسائل صحبت شد در ادامه هم محمد رضا رجبی در پایان و در حلقه بازیکنان حاضر شد و با آن ها به صحبت پرداخت. او قول پیگیری را داد و در پایان هم فضای خوبی بر اردو حاکم شد. محمد رضا رجبی پس از صحبت در جمع بازیکنان بلافاصله پیگیر اوضاع شد. پس از این مسائل البته رئیس و دبیر فدراسیون پیگیر شدند و به گفته افراد حاضر در اردو اوضاع و شرایط تغییر محسوسی داشت و افراد حاضر در اردو در مصاحبه های بعدی به رفع برخی مسائل اشاره کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بیگانه پرستی و داخلی ستیزی در هندبال، از بی غذایی و بی توجهی تا حرف هایی که با عمل فاصله دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیگانه پرستی و داخلی ستیزی در هندبال، از بی غذایی و بی توجهی تا حرف هایی که با عمل فاصله دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید