برنامه فرام سافتور پس از موفقیت الدن رینگ چیست؟

به گزارش وبلاگ فرافایلی، الدن رینگ نقطه اوج منظره 28 ساله فرام سافتور (FromSoftware) است. این استودیو با بازی Kings Field در سال 1994 آغاز کرد و در سال 2009 با انتشار دیمونز سولز روی پلی استیشن 3، نام و رسمی برای خود پیدا کرد. هیدتاکا میازاکی در آن موقع در پی خلق یک بازی نقش آفرینی متمایز از نمونه های مشابه و پرفروش صنعت بود. او به سادگی از ما می خواست که اثری را تجربه کنیم که به طور منحصربه فردی هیچگونه رحمی ندارد.

برنامه فرام سافتور پس از موفقیت الدن رینگ چیست؟

او همچنان به پیشرفت هنر خود در طول نسل های بعد ادامه داد و فهرست گسترده ای از آثار پیروز را عرضه کرد. دارک سولز، بلادبورن، سکیرو و اکنون الدن رینگ، همگی بازی های فوق العاده ای محسوب می شوند که بر اساس اصولی مشابه پیشرفته و در عین حال در پی دستیابی به چیزی کاملا نو هستند. مبارزات سخت و رویکرد خاص طراحی دنیا این بازی ها به نوعی مشابه هستند اما نحوه برخورد ما با هر بازی و روش هایی که آن ها در پی جذب ما هستند، کاملا فرق دارد.

همه بازی هایی که ذکر شد، از جایگاه خاص خود در صنعت بازی برخوردار هستند، اما همه آن ها منجر به پیروزیت الدن رینگ شده اند. این بازی ترکیب همه چیزهایی است که بازی های قبلی خود را بسیار خاص نموده است. دنیای آن به طرز باورنکردنی گسترده است، اما توجه بی نظیر به جزئیات و تمرکز بر کاوش همچنان دیده می گردد.

سیستم گیم پلی نیز به همان مقدار خارق العاده است. دارک سولز روی ترکیبی آرام و ریتمیک از حملات فیزیکی، جادو و دفاع دقیق تمرکز داشت، در حالی که بلادبورن و سکیرو سرعت بسیار بیشتری در گیم پلی خود با تأکید بر واکنش سریع بازیکن داشتند. مانند بسیاری از ژانرها، در هر یک از بازی ها پایه و اساس یکسان باقی می ماند، اما رویکرد هر یک از بازی ها به گیم پلی، سطحی از تنوع را به رخ می کشد که کمتر توسعه دهنده ای قادر به انجام آن است.

الدن رینگ ترکیبی از همه این موارد بود؛ راهی برای فرام سافتور که بتواند همه چیزهایی را که در طول سال ها یاد گرفته است، در پکیجی نو گرد هم آورد. انتظارات قبل از عرضه الدن رینگ به قدری بالا بود که برآورده کردن آن تقریبا غیرممکن به نظر می رسید، اما استودیوی سازنده هر طور که شده از پس از آن برآمد و اکنون بازی بیش از 16 میلیون نسخه فروخته است. این عددی است که تنها تعداد کمی از بازی ها در این مدت به آن دست پیدا می نمایند.

حال سوالی که پیش می آید این است که برنامه فرام سافتور برای آینده چیست؟ این استودیو به ساخت دنیای باز پرداخته و حال در کنار ویچرها و زلداها با الدن رینگ نشان داده که هدفش ارائه حجم به ظاهر بی پایانی از محتوا در یک منظره گسترده است. آیا می توانیم پس از الدن رینگ به چیزی ساده تر و محدودتر بازگردیم یا تنها گزینه پیش رو هدف گرفتن چیزی بزرگ تر و بهتر است؟ باندای نامکو بدون شک می خواهد از پیروزیت بدست آمده در قالب بسته الحاقی، دنباله و غیره استفاده کند و این کاری است که با دارک سولز نیز انجام داد. اگرچه این کمپانی برای ساخت دارک سولز 2 از میازاکی بهره نبرد، اما آیا این واقعا حرکت درستی برای دنباله احتمالی الدن رینگ است؟

فرام سافتور همواره ثابت نموده است که دست از جاه طلبی برنمی دارد. با توجه به این موضوع، هر آنچه که در آینده عرضه گردد احتمالا بزرگتر، بهتر، گرانتر و جاه طلبانه تر خواهد بود. با این حال، همواره جذابیت هایی در خصوص محیط های سری سولز و بلادبورن وجود داشته که در بازی های دنیا باز کمتر دیده می گردد. هر مکان خوفناک یا به طور کلی جزئیات محیطی دنیای بازی با هدف مشخصی به تصویر کشیده می شوند و می توانید همواره وجود آن و چگونگی و چرایی پیدایش آن را تجزیه و تحلیل کنید. با این حال اگر به سمت دنیاهایی بزرگ تر کشیده شویم، بدون شک شاهد چنین عمقی در طراحی ها نخواهیم بود.

عرضه دنباله یا بسته الحاقی برای الدن رینگ با توجه به فروش عالی آن اجتناب ناپذیر است و موضوع درآمدزایی احتمالا بیش از مسائل هنری بر فراوری بازی تاثیر می گذارد. این چیزی است که در صنعت بازی رایج است، اما اگر فرام سافتور به جای داشتن آزادی در راستای آزمایش و پیشبرد ایده های خود، کاملا خود را وقف این مجموعه کند، قطعا نتیجه خوبی برای آن به همراه نخواهد داشت.

از طرفی به نظر می رسد که سری Armored Core در حال بازگشت است که البته یک برداشت آینده نگرانه از فرمول سری سولز را به تصویر می کشد که نگاهی ظریف به مسائل اجتماعی در میان یک دنیا دیستوپیایی دارد. جالب است بدانید که چندین بازی دیگر نیز در استودیو در دست ساخت هستند که میازاکی در ساخت آن ها دخیل نخواهد بود. در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این بازی ها در دسترس نیست. این نشان می دهد که فرام سافتور در کوشش است تا بازی های بیشتری را در مدت زمان مشابه در گذشته منتشر کرد.

در نهایت لازم به ذکر است که بدون شک سرزمین های میانه یا همان دنیا الدن رینگ احتمالا چیزهای بیشتری برای ارائه دارند، اما داشتن اعتماد به نفس برای پشت سر گذاشتن دنیا های نمادین و محبوب خود به صورت مکرر، دقیقا همان چیزی است که به فرام سافتور این امکان را داده است که در طول سال های فعالیت، درخشان ظاهر گردد. در هر صورت بازگشت به الدن رینگ هر بازیکنی را پر از هیجان و ترس می نماید و امیدواریم که فرام سافتور بتواند از این شرایط مانند همواره سربلند بیرون آید.

منبع: The Gamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "برنامه فرام سافتور پس از موفقیت الدن رینگ چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه فرام سافتور پس از موفقیت الدن رینگ چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید