بهترین سنت های عاشقانه عجیب و غریب دنیا

به گزارش وبلاگ فرافایلی، عشق یک زبان بین المللی در دنیا است. عشق می تواند در همه کارهایی که انجام می دهیم قابل تماشا باشد و می تواند به روش های مختلف نشان داده گردد. جشن ها، رسوم و سنت های عاشقانه متعددی در سرتاسر دنیا برگزار می گردند از روز ولنتاین تا رسم به همراه داشتن چیزی قدیمی، چیزی تازه، چیزی قرضی و چیزی آبی در مراسم عروسی اما رسم و رسوم و سنت های عجیب و غریب نیز در بعضی کشورهای دنیا وجود دارند که به عشق مربوط می شوند. در این مطلب خبرنگاران به معرفی بهترین سنت های عاشقانه عجیب و غریب دنیا می پردازیم. این سنت ها که از رسوم مراسم ازدواج تا فستیوال ها و جشنواره ها را در بر می گیرند، طریقه زیبا و عجیب جشن گرفتن عشق را در این نقاط دنیا به نمایش می گذارند. با ما در زیباترین سنت های عاشقانه عجیب و غریب دنیا همراه باشید.

بهترین سنت های عاشقانه عجیب و غریب دنیا

هدیه دادن دندان نهنگ عنبر

هدیه دادن دندان نهنگ های عنبر یک سنت معمول در فیجی است که طی آن از یک زن درخواست ازدواج می شود. وقتی که یک پسر، نزد پدر یک دختر می رود تا از آن دختر خواستگاری کند، می بایست به پدر زن آینده خود یک دندان نهنگ عنبر هدیه کند. طبق سنت ها و در بین زیباترین سنت های عاشقانه عجیب و غریب جهان داماد می بایست صدها متر در عمق اقیانوس پایین برود و با بزرگترین پستاندار جهان مبارزه کند تا بتواند پیروز شود و یکی از دندان های او را به عنوان غنیمت بازگرداند اما این روزها شما به آسانی می توانید از فروشگاه ها، این دندان را که تابوآ tabua نام دارد، تهیه کنید.

سیاه کردن عروس

این رسم عجیب و غریب یک سنت اسکاتلندی است که هنوز هم همچنان اجرا می شود البته بیشتر در روستاهای کوچک و منطقه ها روستایی اسکاتلند. سیاه کردن عروس (و بیشتر اوقات داماد)، طبق سنت های اسکاتلند در روز قبل از مرنام عروسی انجام می شود و قدمت آن به قرون وسطی باز می شود. زوج عاشق به وسیله خانواده ها، دوستان و عزیزان خود احاطه می شوند و سپس با انبوهی از چیزهای مشمئز کننده مانند تخم مرغ، ماهی فاسد و شیره کثیف و چسبناک مورد استقبال قرار می گیرند. سپس میزان زیادی آرد و پر روی آن ها ریخته می شود. در نهایت عروس و داماد را در خیابان ها به رژه در می آورند تا همه این حالت بهم ریخته و کثیفشان را ببینند. هدف از انجام این سنت آن است که زوج عاشق را برای زندگی آینده شان آماده کنند و چشم بد را از آن ها دور کنند.

قفل های عشق

بسیاری از افراد با الهام از کتاب و فیلم تو را می خواهم اثر فدریکو موچیا Federico Moccia آغاز به زدن قفل های عشق خود به پل پونته میلویو Ponte Milvio در رم نمودند. این پدیده جهانی آنچنان مورد محبوبیت نهاده شد که به شدت رشد و به نقاط دیگر جهان نیز سرایت کرد. سنت بستن قفل عشق به پل پونت دزآرت Pont des Arts در پاریس نیز منتقل شد و در بسیاری نقاط دیگر جهان نیز در حال شکوفایی است. این سنت شامل زدن قفل به پل و انداختن کلید آن به درون رودخانه به عنوان سمبلی از عشق غیر قابل شکست و تعهد به یکدیگر می باشد. متاسفانه در سال 2007 شهردار آن موقع شهر رم یک جریمه 50 یورویی برای هر کسی که به این پل قفل بزند در نظر گرفت و سپس در سال 2012 تمامی قفل ها از پل مورد نظر جدا شد تا از آسیب جدی تر به این بنای قدیمی جلوگیری شود.

بالکن ژولیت

این سنت زیبا و عجیب در بین بهترین سنت های عاشقانه عجیب و غریب جهان حول محور یکی از عالی ترین و زیباترین داستان های عاشقانه تاریخ یعنی داستان رومئو و ژولیت اثر ویلیام شکسپیر می شود. هر ساله هزاران نفر به قصر Casa di Giulietta در ورونا Verona که یک خانه قرن چهاردهمی است و می گویند به خانواده کاپولت (خانواده ژولیت) تعلق داشته، می روند. مردم طبق آنچه در فیلم Letters to Juliet که یکی از فیلم های مربوط به این داستان است دیده اند، یادداشت های عاشقانه خود را بین دیوار های زیر بالکن ژولیت می گذارند. بعلاوه مجسمه ای از ژولیت در این مکان وجود دارد که می گویند کسانی که در عشق بدشانس بوده، می توانند آن را لمس کنند تا خوش شانسی به آن ها رو بیاورد.

فستیوال ازدواج املشیل

فستیوال ازدواج املشیل Imilchil Marriage Festival در کشور مراکش که داستان آن شباهت بسیار زیادی به داستان رومئو و ژولیت دارد، در کنار کوه های اطلس برگزار می شود. افسانه ها از داستان عشق دو عاشق می گویند که دیدار آن ها با هم ممنوع بوده است. این زوج دل شکسته آنقدر از دوری یکدیگر گریه می کنند که در اشک های خود غرق می شوند و مرگ آن ها باعث می شود خانواده هایشان با هم آشتی کنند و فستیوالی که امروزه با عنوان فستیوال ازدواج املشیل Imilchil Marriage Festival می شناسیم را برپا کنند. هر ساله یک ضیافت بزرگ مملو از لهو و لعب، شوخی و خنده برگزار می شود که در طول آن مردم به مصاحبه و خوش گذرانی با یکدیگر می پردازند و احتمالا با همسر آینده شان در این مرنام آشنا می شوند.

تکه تکه کردن یک مرغ برای در آوردن جگر آن

مردم روستای دوآرDuar در چین رسم و سنت عجیبی دارند که در آن زوجی که تازه نامزد نموده اند می بایست یک مرغ را تکه تکه کنند و جگر آن را در بیاورند. اگر جگر مرغ سالم باشد و ظاهر خوبی داشته باشد، به عنوان علامتی برای یک رابطه خوب و پیروز در نظر گرفته می شود؛ اگر این طور نباشد، زوج عاشق می بایست آنقدر ادامه دهند و بگردند تا یک جگر سالم از بدن یکی از مرغ ها در بیاورند. وقتی که جگر پیدا شد، این زوج می توانند یک تاریخ برای مرنام ازدواج خود معین کنند و با خانواده هایشان ضیافتی برگزار کنند و جشن بگیرند.

قاشق های عشق

در کشور ولز رسم است که یک مرد به دختر آرزوهایش یک قاشق چوبی بسیار زیبا و به دقت تراش داده شده و پر نقش و نگار هدیه بدهد. این سنت زیبا و جالب سمبل این است که کسی که این قاشق را هدیه می دهد، در آینده به طور مداوم و همیشگی، معشوقه و خانواده خود را تامین خواهد نمود. این سنت که قدمت آن به قرن هفدهم میلادی می رسد، بعلاوه یک روش عالی برای نشان دادن مهارت های کار با چوب به شمار می رود زیرا این قاشق ها پر از جزئیات و نقش های ریز و پیچیده هستند که درون آن ها تراشیده شده است. از طرفی اگر دختر به همان میزان به خواستگارش علاقه نداشته باشد، می بایست قاشق را بازگرداند. اگر این احساسات متقابل بود، آنگاه می بایست قاشق را به عنوان سمبلی از رابطه شان به دور گردنش بیاندازد.

تتوی حنا

یکی از ویژگی های کلیدی در فرهنگ هندوها، آفریقایی ها و بعضی عرب ها این است که زنان قبل از ازدواج بدنشان را با طرح های ظریف و زیبایی از حنا تزئین می کنند. طبق سنت ها این کار زیبایی، زنانگی و ارزش زنان را به نمایش می گذارد بنابراین هر عروسی به طور طبیعی سعی می نماید زیباترین و پر نقش و نگارترین طراحی را برای تتوی حنای خود انتخاب کند. این تتوها کننده قدرت و زنانگی در فرهنگ سواحیلی نیز هست زیرا معمولا در طراحی نقش ها، اول نام داماد در یک نقطه سری روی بدن عروس تتو می شود.

نان شور

در کشور ارمنستان اعتقاد دارند که اگر مجرد هستید، می بایست هنگام شب تکه ای نان شور بخورید. این کار باعث می شود وقتی که به خواب می روید، خوابی در خصوص همسر آینده تان ببینید در حالی که سعی دارد یک لیوان آب به شما برساند و تشنگی تان را رفع کند. این نان می بایست به وسیله مادربزرگ شما یا یک زن میانسال که ازدواج خوب و عالی داشته، پخته شود. این نان را می توان در روز عید سنت سرکیس St. Sarkis و بعد از یک روز روزه گرفتن صرف کرد. بعد از نخوردن غذا در تمام روز، خوردن نان شور باعث می شود بسیار تشنه شوید. اگر همسر آینده شما در خواب به شما آب بدهد، سمبل یک رابطه صادقانه و شفاف خواهد بود. اگر آبی که دریافت می کنید تمیز و شفاف نباشد، مشکلاتی در آینده خواهید داشت و ممکن است مورد خیانت واقع شوید.

منبع: همگردی

به "بهترین سنت های عاشقانه عجیب و غریب دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین سنت های عاشقانه عجیب و غریب دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید