بایدن از سندرز پیش افتاد، رقابت فشرده در تگزاس و مین

به گزارش وبلاگ فرافایلی به نقل از یورونیوز، جو بایدن معاون سابق باراک اوباما در رقابت کلیدی موسوم به سه شنبه بزرگ توانست در ایالت های ماساچوست، ویرجینیا، کارولینای شمالی، آلاباما، مینه سوتا، آرکانزاس، اوکلاهوما و تنسی، برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت و دیگر رقبای خود را شکست دهد.

بایدن از سندرز پیش افتاد، رقابت فشرده در تگزاس و مین

رای گیری برای معین نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020، روز سه شنبه در 14 ایالت آمریکا برگزار گشت.

شرکت کنندگان در رای گیری های ایالتی بیش از یک سوم نمایندگان (موکلان) حاضر در کنوانسیون حزب دموکرات را انتخاب کردند. این نمایندگان وظیفه معین نامزد این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا را در انتخابات ماه نوامبر (آبان) برعهده خواهند داشت.

از برگزاری همزمان رای گیری در 14 ایالت آمریکا و منطقه خودگردان ساموآی آمریکا در اقیانوس آرام در ادبیات سیاسی آمریکا به عنوان سه شنبه بزرگ یاد می شود.

برنی سندرز تا به امروز در میان رای گیری های سه شنبه بزرگ در 3 ایالت ورمونت، کلرادو و یوتا پیروز شده است. او نماینده ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا است.

مایکل بلومبرگ نیز پیروز به پیروزی در ساموآی شد. الیزابت وارن سناتور ایالت ماساچوست، رقابت در خانه خود را به بایدن واگذار کرد.

نتیجه رای گیری در ایالت های تگزاس و مِین نیز به علت رقابت فشرده بین نامزدها به ویژه بین برنی سندرز و جو بایدن هنوز معین نیست.

به نظر می رسد که جو بایدن پس از پیروزی در ایالت کارولینای جنوبی و کناره گیری پیت بودجج و امی کلبوچار از رقابت ها توانسته است از آنچه پیش از این پیش بینی می شد نتایج بهتری کسب کند؛ امری که می تواند باعث شود برنی سندرز موقعیت خود را به عنوان نامزد پیشتاز رقابت ها از دست بدهد.

پیت بودجج شهردار سابق ساوت بند و امی کلبوچار سناتور ایالت مینه سوتا، در روزهای گذشته ضمن کناره گیری از رقابت ها از نامزدی جو بایدن حمایت کردند. بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که کناره گیری آنها نشانه ای از تلاش چهره های میانه رو و بانفوذ حزب دموکرات برای جلوگیری از پیروزی برنی سندرز در مقابل جو بایدن است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بایدن از سندرز پیش افتاد، رقابت فشرده در تگزاس و مین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن از سندرز پیش افتاد، رقابت فشرده در تگزاس و مین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید