بازدید از معبد جنجالی یاسوناکی کاملا طبیعی است

به گزارش وبلاگ فرافایلی، خبرنگاران: نخست وزیر ژاپن تاکید نمود، هدف وی از دیدار از معبد جنجالی یاسوناکی توهین به مردم چین و کره جنوبی نبوده و این یک بازدید کاملا طبیعی بوده است.

بازدید از معبد جنجالی یاسوناکی کاملا طبیعی است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فرافایلی به نقل از پرس تی وی؛ شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در حالی بر این مساله تأکید نموده که در بازدید از معبد یاسوکانی هیچ قصدی برای توهین به مردم کره و چین نداشته که این اقدام وی با واکنش منفی و شدید سئول و پکن روبرو شده است.

بر اساس این گزارش آبه در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوییس گفت، دعا برای ارواح کسانی که از دست داده ایم چیزی عادی است و رهبر هر کشوری این اقدام را انجام می دهد. شینزو آبه 26 دسامبر 2013 میلادی از معبد جنجالی یاسوکانی دیدن کرد که این اقدام از سوی چین و کره جنوبی به شدت محکوم شده است.

آبه توضیح داد، من به هیچ وجه قصدی برای خدشه دار کردن احساسات مردم چین و کره نداشته و بر این باورم که این دو کشور همسایگان بسیار مهمی برای ما هستند.

چین و کره جنوبی بر این باورند که شینزو آبه حاضر به پذیرش اشتباهات ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم نیست و اقدام اخیر وی در بازدید از معبد یاسوکانی نیز نشانگر حمایت نخست وزیر ژاپن از گسترش نظامی گری این کشور است.

گفتنی است که بخش هایی از خاک چین در دهه 1930 میلادی توسط ژاپن اشغال شد و کره نیز طی سال های 1910 تا 1945 میلادی مستعمره ژاپن بوده است. اختلافات دو کشور بر سر مالکیت جزایر واقع در دریای شرقی چین نیز تاثیر منفی زیادی بر همکاری های مالی و تجاری در سال 2012 داشته است. اقدام اخیر چین در ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین نیز به تنش ها بین توکیو و پکن دامن زده است.

شینزو آبه در یک سالی که به قدرت رسیده بارها خواهان مذاکره با مقام های چینی شده است ولی دولت پکن حاضر به پذیرش این درخواست نشده است. ژی جین پینگ رئیس جمهور چین و شینزو آبه طی امسال دو بار به طور کوتاه با یکدیگر دیدار و تبادل نظر کردند. بار نخست در نشست آیپک که اکتبر گذشته در جزیره بالی اندونزی برگزار گردید و بار دیگر در حاشیه نشست رهبران گروه 20 که در ماه سپتامبر در شهر سن پیترزبورگ روسیه برگزار گردیده بود.

منبع: تسنیم

به "بازدید از معبد جنجالی یاسوناکی کاملا طبیعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از معبد جنجالی یاسوناکی کاملا طبیعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید