اینجا هیچ مسافری در راه نمی ماند ، رسم نیک بچه های مسجد صاحب الزمان (عج)

به گزارش وبلاگ فرافایلی، قصه نیکوکاری در مسجد صاحب الزمان (عج) قصه دیروز و امروز نیست؛ اهالی محله زاهد گیلانی چند دهه است که در شبستان این مسجد خاطره انگیز به سوی خانواده های کم بضاعت محله و بیماران نیازمند حاشیه شهر دست کمک دراز می نمایند.

اینجا هیچ مسافری در راه نمی ماند ، رسم نیک بچه های مسجد صاحب الزمان (عج)

وبلاگ فرافایلی - حسن حسن زاده: جوان های دیروز محله اگرچه حالا دیگر مویی سفید نموده اند، اما جوان های امروز محله هم از روی دست آنها مشق مهربانی نوشته اند و شانه به شانه هم برای یاری به خانواده های کم بضاعت آستین همت بالا می زنند.

خواندنی های بیشتر را اینجا دنبال کنید

یکی از رسوم قدیمی بچه های مسجد صاحب الزمان(عج) که چند دهه پیش به وسیله بزرگان مسجد پا گرفت و امروز هم نقشه راه جوان ترهای مسجد شده است، رسم دستگیری از در راه ماندگان و مسافرانی است که هزینه سفر به دیار خود را ندارند. حسن محمدی یکی از نیکوکاران مسجد دراین باره می گوید: مسجد ما در مسیر دسترسی به یکی از پایانه های پر مسافر شهر قرار گرفته است. از سال ها پیش افراد نیازمند زیادی به مسجد ما مراجعه می کردند و حرف شان این بود که هزینه تهیه بلیت بازگشت به شهر خود را ندارند. از همان روزها بود که ما تصمیم گرفتیم برای آنالیز صحت ادعای این افراد و سپس یاری به آنها چاره جویی کنیم. اکنون اهالی نیکوکار محله نذورات و مبالغی را با همین نیت در اختیار مسجد قرار می دهند تا ما پس از آنالیز صحت ادعای افراد در راه مانده به آنها یاری کنیم. وقتی به درستی ادعای آنها پی می بریم برای آنها بلیت تهیه می کنیم و از بازگشت آنها به شهرشان هم مطمئن می شویم تا امانت اهالی در مسیر درست هزینه گردد.

بچه های مسجد صاحب الزمان(ع) رسم دیگری هم دارند. آنها چند دهه است که برای یاری به بیماران نیازمند محله هم برنامه ویژه ای دارند. محمدی از همکاری نیکوکاران و داروخانه های محله برای تهیه نسخه بیماران نیازمند می گوید: فهرستی از بیماران نیازمند تهیه نموده ایم که تحت درمان قرار دارند و باید در زمان های معین برای آنها دارو تهیه گردد. اهالی محله هم پای ثابت یاری به این افراد هستند. آنها علاوه بر نذورات، مبالغی هم برای درمان بیماران و تهیه دارو برای آنها در اختیار مسجد قرار می دهند تا با ما همکاری داروخانه های با کمترین مشکل برای این افراد دارو تهیه گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "اینجا هیچ مسافری در راه نمی ماند ، رسم نیک بچه های مسجد صاحب الزمان (عج)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا هیچ مسافری در راه نمی ماند ، رسم نیک بچه های مسجد صاحب الزمان (عج)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید