اولین برف سال جاری روی پرآو نشست، رشد بارش های کرمانشاه

به گزارش وبلاگ فرافایلی، معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از رشد حدود 186 درصدی بارش های کرمانشاه در سال زراعی جاری اطلاع داد و گفت: به دنبال بارش های شب گذشته اولین برف سال جاری نیز روی کوه پرآو نشست.

اولین برف سال جاری روی پرآو نشست، رشد بارش های کرمانشاه

علی محمد زوآوند در گفت و گو با وبلاگ فرافایلی از بارش 36.6 میلی متری در سطح استان کرمانشاه از ابتدای مهر ماه تاکنون یاد کرد و اضافه نمود: این بارش ها نسبت به سال قبل تغییر چندانی نداشته، اما نسبت به بلندمدت 186 درصد رشد را نشان می دهد.

وی میزان بارندگی شهر کرمانشاه در این مدت را نیز 54.7 میلی متر اعلام کرد و یادآور شد: این میزان بارندگی نیز نسبت به سال قبل 24 درصد و نسبت به بلندمدت 200 درصد رشد داشته است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه بیشترین بارش سال زراعی جاری را نیز مربوط به ماهیدشت با 68 میلی متر و روانسر با 63 میلی متر بارندگی دانست.

زورآوند با اشاره به سامانه ناپایداری که طی چند روز اخیر جو استان را تحت تاثیر قرار داد، اعلام کرد: میانگین بارش های این سامانه طی 24 ساعت اخیر در استان 12.3 میلی متر بوده و بیشترین بارش را نیز برای شهر کرمانشاه با حدود 36 میلی متر به همراه داشت.

به گفته معاون هواشناسی استان کرمانشاه، به دلیل پایین بودن دمای هوا در ارتفاعات و بارندگی که طی 24 ساعته گذشته داشتیم، اولین برف سال جاری نیز بر روی کوه پرآو کرمانشاه نشست.

وی پیش بینی کرد بارش های ناشی از این سامانه به تناوب تا روز چهارشنبه (8 آبان) ادامه داشته باشد و گفت: بارش ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه و حتی چهارشنبه چشمگیر خواهد بود، البته به شرط آنکه تغییری در این موج بارشی رخ ندهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اولین برف سال جاری روی پرآو نشست، رشد بارش های کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین برف سال جاری روی پرآو نشست، رشد بارش های کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید