آیفون 16 پرو شاید با فیس آیدی زیر نمایشگر عرضه گردد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، اینطور که به نظر می رسد، اپل می خواهد آیفون 16 پرو را به فیس آیدی نمایشگر مجهز کند؛ قابلیتی که قرار بود خیلی زودتر از این ها شاهدش باشیم اما ظاهرا قرار است تا سال آینده به تعویق بیفتد.

آیفون 16 پرو شاید با فیس آیدی زیر نمایشگر عرضه گردد

قبل از اینکه اپل از گوشی های سری آیفون 14 رونمایی کند، شایعه شده بود می خواهد مدل های پرو را به فیس آیدی و دوربین سلفی زیر نمایشگر مجهز کند. اگرچه اپل در دو مدل پرو و پرو مکس از طراحی مجذوب کنندهی برای تعبیه دوربین سلفی و فیس آیدی استفاده نموده اما همچنان سنسورهای مربوط به آن ها درون یک حفره تعبیه شده اند و نه زیر نمایشگر. این یعنی شما همچنان می توانید آن ها را از روی نمایشگر ببینید.

اما طبق خبری که به تازگی یک منبع کره ای منتشر نموده، ظاهرا این شرکت آمریکایی می خواهد آیفون دو نسل بعد یعنی آیفون 16 پرو و پرو مکس را به این قابلیت مجذوب کننده مجهز کند. یعنی سنسورهای مربوط به فیس آیدی در این گوشی مورد انتظار به صورت کامل در زیر نمایشگر تعبیه شده و از دید پنهان خواهند شد. اما دوربین سلفی زیر نمایشگر چیزی است که باید در آیفون 18 پرو در سال 2026 شاهد آن باشیم. این خبری است که راس یانگ، از معتبرترین افشاگران حوزه فناوری منتشر نموده است.

در متن این خبر آمده که اگر پیشرفت کنونی ادامه دار باشد، اپل احتمالا در سال 2025 فناوری فیس آیدی زیر نمایشگر را به گوشی های آیفون معمولی هم اضافه می نماید. البته در سال 2026 که مدل های پرو به دوربین سلفی زیر نمایشگر مجهز می شوند، خبری از این قابلیت در مدل های استاندارد و پلاس نخواهد بود.

این چیزی است که راس یانگ پیش بینی نموده است. به اعتقاد او، آیفون 15 در سال 2023 در هر چهار مدل خود به نمایشگری با جزیره پویا و دوربین حفره ای مجهز خواهد شد اما در سال 2024، آیفون 16 پرو و پرو مکس (یا اولترا) به دوربین سلفی حفره ای و فیس آیدی زیر نمایشگر مجهز می شوند در حالی که طراحی دو مدل استاندارد و پلاس همچنان مثل قبل باقی خواهد ماند. در سال 2025 و با ورود آیفون 17 باز هم دو سری از لحاظ طراحی شبیه به هم می شوند؛ یعنی برای تما مدل ها از دوربین سلفی حفره ای و فیس آیدی زیر صفحه استفاده خواهد شد ولی در سال 2026، در دو مدل پرو و پرو مکس تمام سنسورها زیر صفحه قرار خواهند داشت در حالی که همان طراحی قبلی برای دو مدل استاندارد و پلاس حفظ خواهد شد.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

50,050,000

تومان

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max JA تک سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

72,900,000

تومان

خرید محبوب ترین گوشی های اپل از وبلاگ فرافایلی

مشاهده همه

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 16 پرو شاید با فیس آیدی زیر نمایشگر عرضه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 16 پرو شاید با فیس آیدی زیر نمایشگر عرضه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید