آیفون 13 پرو و پرو مکس معرفی شدند: صفحه نمایش 120 هرتزی، پردازنده قوی تر و دوربین های کاملا تازه

به گزارش وبلاگ فرافایلی، امشب اپل از پرچم دارترین آیفون های سال خود رونمایی کرد. آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس باز هم طراحی مشابه آیفون های چند نسل گذشته دارند ولی کلی تغییرات جزئی مجذوب کننده و هیجان انگیز و البته دو سه ویژگی نو را شامل می شوند.

آیفون 13 پرو و پرو مکس معرفی شدند: صفحه نمایش 120 هرتزی، پردازنده قوی تر و دوربین های کاملا تازه

استفاده از تراشه قدرتمندتر A15 Bionic، دوربین های سه گانه کاملا نو و در نهایت صفحه نمایش 120 هرتزی (120Hz ProMotion) با روشنایی حداکثر 1000 نیت از مهم ترین ویژگی های نو آیفون های 13 پرو و پرو مکس است.

آیفون 13 پرو با قیمت 999 دلار و آیفون 13 پرو مکس با قیمت 1099 دلار وارد بازار می شوند تا شایعه افزایش قیمت آیفون های 2021 به خاطر کمبود تراشه رد شود. از روز جمعه، پیش فروش این آیفون ها آغاز شده و خرده فروشی آن ها از 24 سپتامبر است.

صفحه نمایش Super Retina XDR در هر دو مدل از یک نرخ تازه سازی صفحه نمایش متغیر از 10 هرتز تا 120 هرتز پشتیبانی می کند و هر دو در مقدار نمایشگرهای سال گذشته، 6.1 و 6.7 اینچ هستند. مانند آیفون های 13 معمولی و مینی، از بریدگی ناچ کوچک تری سود برده و فضای حاشیه بالای نمایشگر بیشتری برای iOS فراهم شده است. این گوشی ها در چهار رنگ گرافیت، طلایی، نقره ای و آبی روشن نو در دسترس هستند.

اپل می گوید سیستم دوربین پشتی این گوشی ها کاملا نو و تغییر یافته است. سنسور دوربین اصلی بزرگ تر شده تا نور بیشتری را به داخل بکشاند و در محیط های کم نور یا پر نویز عملکرد بهتری نشان بدهد.

دوربین اولتراواید هم دیافراگم بزرگ تری دارد و شاهد پیشرفت هایی است که در ادامه اشاره می شود. دوربین سوم تله فوتو آیفون های 13 پرو هم زوم 3 برابری ارائه می دهد و امکان زوم اپتیکال 6 برابری دارد.

هر سه لنز دارای حالت شب هستند و یک حالت ماکروی نو برای عکاسی از نزدیک سوژه ها هم در فاصله 2 سانتی متری افزوده شده است. هر دو گوشی دارای ویژگی تثبیت کننده نوری هستند.

از نظر نرم افزاری، شاهد افزوده شدن ویژگی نو Photograph Styles اضافه کرده است که به نظر می رسد شبیه به فیلترهای دوربین سنتی به همراه کمی محاسبات فتوگرافی باشد.

در بخش ویدئو هم شاهد ویژگی نو cinematic focus هستیم که اجازه می دهد در هنگام فیلم برداری زنده، فوکوس دوربین کم و زیاد شود تا همه افراد در یک قاب قرار بگیرند. در واقع، دوربین های آیفون های 13 همگی از این فوکوس اتوماتیک هوشمند بهره می برند.

آیفون های 13 پرو در حالت ProRes می توانند با 4K و نرخ 30 فریم در ثانیه فیلم برداری کنند که یک فرمت ویدئویی با کیفیت بالاتر برای ویرایش گران ویدئو و سازندگان فیلم ها فراهم می کند و اجازه می دهد ویدئو را پس از ضبط دستکاری کنند. اپل می گوید مدل 128 گیگابایتی این آیفون ها فقط از فرمت 1080p / 30fps پشتیبانی می کند ولی در به روزرسانی بعدی iOS 15 این مشکل برطرف شده و ویژگی ProRes افزوده می شود.

از نظر مشخصات سخت افزاری، هر دو گوشی مجهز به پردازنده نو بیونیک A15 هستند که سرعت CPU و GPU بهتری نسبت به مدل های سال پیش ارائه می دهد و برای کارهای سنگین تری مانند یادگیری ماشینی، واقعیت افزوده و مشابه این ها بهتر است.

عمر باتری آیفون های 13 پرو هم افزایش پیدا کرده است و آیفون 13 پرو نزدیک به 1.5 ساعت شارژ بیشتری نسبت به آیفون 12 پرو دارد و آیفون 13 پرو مکس از عمر باتری 2.5 ساعت بیشتر نسبت به آیفون 12 پرو مکس برخوردار است.

نکته بزرگ دیگر، در دسترس بودن آیفون های با فضای ذخیره سازی 128 گیگابایت تا 1 ترابایت است؛ بیشترین ذخیره سازی که تا کنون اپل ارائه داده است. این گوشی ها از 5G پشتیبانی می کنند و قرار است باندهای رادیویی بیشتری را زیر پوشش ببرند تا بشود در کشورهای بیشتری و با اپراتورهای متنوع تری به شبکه های فایوجی متصل شد.

منبع: یک پزشک

به "آیفون 13 پرو و پرو مکس معرفی شدند: صفحه نمایش 120 هرتزی، پردازنده قوی تر و دوربین های کاملا تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 13 پرو و پرو مکس معرفی شدند: صفحه نمایش 120 هرتزی، پردازنده قوی تر و دوربین های کاملا تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید