آمادگی 44 پایگاه امداد و نجات گیلان در صورت بارش برف و باران

به گزارش وبلاگ فرافایلی، خبرنگاران/گیلان مدیرعامل هلال احمر گیلان، از آمادگی 44 پایگاه و پست امداد و نجات و شعبه هلال احمر در صورت بارش برف و باران در استان گیلان اطلاع داد و گفت: پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان با یک فروند بالگرد و با گروه پرواز در حالت آماده باش واقع شده است.

آمادگی 44 پایگاه امداد و نجات گیلان در صورت بارش برف و باران

سیاوش غلامی در گفت وگو با وبلاگ فرافایلی، از آمادگی 44 پایگاه و پست امداد و نجات و شعبه هلال احمر در صورت بارش برف و باران در استان گیلان اطلاع داد و اظهار کرد: پیرو پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در استان گیلان برای کلیه کارکنان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان گیلان، آماده باش کامل اعلام شده؛ همچنین هماهنگی لازم با ادارات مدیریت بحران شهرستان ها اجرا شده است.

وی با اشاره به خدمات امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان، اضافه کرد: پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان با یک فروند بالگرد و با گروه پرواز در حالت آماده باش واقع شده است که در صورت شرایط جوی مناسب، آماده پرواز برای پوشش امدادی در سطح استان و ارائه خدمات به مردم استان گیلان در صورت بروز حوادث هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به حضور و آمادگی تیم آنست، توضیح داد: تیم آنست(سگ های جست و جو و نجات) نیز در راستای آمادگی با برف احتمالی آماده ارائه خدمت هستند.

غلامی ضمن اشاره به آمادگی لجستیک جمعیت هلال احمر استان گیلان در صورت بارش احتمالی برف و باران در بعضی از شهرستان ها، گفت: جمعیت هلال احمر با 80 دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس یاری دار، ست نجات، خودروهای یاری دار و خودروهای پشتیبانی آماده خدمت به مردم گرانقدر استان هستند.

وی با اشاره به حضور کارکنان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر گیلان در سطح پایگاه ها و آمادگی کامل آنها، اضافه کرد: حدود 250 نفر از امدادگران و نجاتگران در سطح استان به صورت شبانه روز در شعب و پایگاه ها مستقر و آماده ارائه خدمت در سطح جاده ها و محورهای کوهستانی هستند، سایر نیروهای داوطلب در خانه های هلال و کارکنان نیز در حالت آماده باش قرار داشته و در صورت احتیاج با آمادگی کامل به یاری سایر نیروها خواهند رفت، همچنین پایگاه های امداد و نجات و تعدادی از خانه های هلال بر اساس استانداردهای جمعیت هلال احمر، برای اسکان اضطراری و ارائه تغذیه در شرایط خاص مجهز شدند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان، از اعزام بعضی از معاونین و نمایندگان ستادی به شعب جمعیت هلال احمر استان گیلان اطلاع داد و اعلام نمود: به همین دلیل تعدادی از معاونین و نمایندگان ستادی به شعب جمعیت هلال احمر جهت آنالیز و بازدید و میزان آمادگی شعب و نجاتگران، پایگاه ها، انبارها و تجهیزات امدادی اعزام شدند، این هماهنگی و نظارت حداقل تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به پاسخگویی شبانه روزی ندای امداد، مطرح کرد: تلفن 112(ندای امداد) به صورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.

غلامی ضمن اشاره به توجه مردم به اعلان هشدارها، تاکید نمود: هموطنان و مسافرین برای ایمنی بیشتر به هشدارهای پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آمادگی 44 پایگاه امداد و نجات گیلان در صورت بارش برف و باران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی 44 پایگاه امداد و نجات گیلان در صورت بارش برف و باران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید