2 بازی مقرون به صرفه قیمت بیرون از خانه برای بچه ها

به گزارش وبلاگ فرافایلی، ماز به مجموعه ای از مسیرهای پر پیچ و خم گفته می گردد که برای رسیدن به یک هدف باید از آنها عبور کنیم. با تکه ای گچ روی زمین یک ماز ترسیم کنید تا بچه ها بتوانند از روی آن عبور نمایند. می توانیم برای مقصد و مبدا از یک اسباب بازی یا شکل خاص استفاده کنیم.

2 بازی مقرون به صرفه قیمت بیرون از خانه برای بچه ها

با گرم شدن هوا و کاهش خطر انتشار ویروس، بسیاری از بچه ها دوست دارند بازی در فضای آزاد را امتحان نمایند. با توجه به چالش های مالی که اغلب با آنها درگیر هستیم، ضروری است بچه ها را با شیوه های به صرفه و در دسترس آشنا کنیم تا آنها نیز بتوانند راحت تر شرایط بازی را برای خود فراهم نمایند.

به گزارش تا شش، بازی هایی که در عین راحتی، در دسترس و مقرون به صرفه باشند و موجب پرورش توانایی ها و مهارت های جسمانی بچه ها شوند. بعلاوه فرصت بودن در فضای آزاد و طبیعت را در اختیار بچه ها قرار دهند. در این جا دو نمونه از این بازی ها را معرفی می کنیم.

1-پیدا کردن راه از روی ماز

ماز به مجموعه ای از مسیرهای پر پیچ و خم گفته می گردد که برای رسیدن به یک هدف باید از آنها عبور کنیم. با تکه ای گچ روی زمین یک ماز ترسیم کنید تا بچه ها بتوانند از روی آن عبور نمایند. می توانیم برای مقصد و مبدا از یک اسباب بازی یا شکل خاص استفاده کنیم. مانند تصویر زیر.

2-بازی با شن و خاک

برای این بازی فقط کافی است در محوطه حیاط خانه یا پارک، قسمتی از خاک را آنالیز کنیم تا آلودگی خاصی وجود نداشته باشد. اگر به شن و ماسه هم دسترسی داشته باشیم، گزینه خوبی است. برای بازی می توانیم چند کاسه، قاشق و لیوان پلاستیکی در اختیار کودک قرار دهیم تا بتواند بازی خود را آغاز کند. این بازی دارای فرایندهای شناختی و حسی بسیار خوبی است و فرصت کشف و کنجکاوی را در اختیار کودک قرار می دهد.

مهرنوش خالقی

منبع: عصر ایران

به "2 بازی مقرون به صرفه قیمت بیرون از خانه برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 بازی مقرون به صرفه قیمت بیرون از خانه برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید