کرونا ظهور طبیعی دارد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، ویروس شناس و استاد گروه ایمنی شناسی و میکروبیولوژی در موسسه تحقیقات اسکریپس مستقر در ایالات متحده گزارش داد: نشت آزمایشگاهی ویروس کرونا بسیار بعید است.

کرونا ظهور طبیعی دارد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، نیویورک تایمز (NYT) روز دوشنبه به نقل از کریستین آندرسن، ویروس شناس و استاد گروه ایمنی شناسی و میکروبیولوژی در موسسه تحقیقات اسکریپس مستقر در ایالات متحده گزارش داد: نشت آزمایشگاهی ویروس کرونا بسیار بعید است و داده ها و سایر شواهد به شدت تأیید می نمایند که SARS-CoV-2، ویروسی که مسئول بیماری همه گیر کووید 19 است، ظهور طبیعی دارد و نشت از آزمایشگاه براساس حدس است.

آندرسن در مصاحبه با این رسانه گفت: براساس تجزیه و تحلیل دقیق ویروس که توسط محققان در سراسر دنیا تا به امروز اجرا شده، بسیار بعید به نظر می رسد که ویروس مهندسی شده باشد. سناریویی که در آن ویروس در طبیعت پیدا شده، به آزمایشگاه آورده شده و سپس به طور تصادفی رها شده است بر اساس شواهد موجود، بعید است؛ در مقابل، نظریه علمی در خصوص ظهور طبیعی SARS-CoV-2 سناریوی بسیار ساده تر و محتمل تری را ارائه می دهد.

آندرسن از زمان انتشار ایمیل خود با آنتونی فاوسی، متخصص ارشد بیماری های عفونی ایالات متحده در ژانویه 2020، در یک طوفان رسانه ای گرفتار شده است، وی در آن ایمیل یادآور شده بود: بعضی از ویژگی های SARS-CoV-2 (به طور بالقوه) مهندسی شده است و اضافه نموده بود: ویژگیهای غیرمعمول ویروس بخش بسیار کمی از ژنوم را تشکیل داده است.

بعضی از سخنان وی بعنوان مدرکی برای تأیید تئوری نشت آزمایشگاه در فضای رسانه منتشر شد.

این ویروس شناس برای نیویورک تایمز شرح داد که اظهارات اولیه بر اساس داده های محدود و تجزیه و تحلیل ای اولیه هنگام مشخص توالی ژن ویروس کرونا اجرا شده است.

وی گفت: ما این ویژگی ها را در سایر ویروس های مرتبط از منابع طبیعی ندیده بودیم و بنابراین در حال آنالیز این موضوع بودیم که آیا این موارد در ویروس مهندسی شده اند یا خیر.

آندرسن اضافه داد که او در همان ایمیل هشدار داده که ما باید خیلی دقیق تر این بحث را آنالیز کنیم و نظرات ما ممکن است ظرف چند روز بر اساس داده ها و تجزیه و تحلیل های جدید تغییر کند که در نهایت همین رخ داد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

به "کرونا ظهور طبیعی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ظهور طبیعی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید