هفت دریاچه صورتی دنیا ، دریاچه های عجیب دنیا

به گزارش وبلاگ فرافایلی، بله، درباره دریاچه های عجیب جهان شنیده ایم...در این بین دریاچه های صورتی جهان با زمان بازدید ها محدود هواداران ویژه ای دارد. این دریاچه ها در منطقه ها مختلف جهان وجود دارند و منحصر به فردند. دریاچه های صورتی جهان به دلایل مختلفی چون باکتری موجود در جلبک ها و خزه ها، وجود نمک و بعضاً ترکیب نور آفتاب با دیگر مواد معدنی پدید می آیند.

هفت دریاچه صورتی دنیا ، دریاچه های عجیب دنیا

دریاچه کولورادا در بولیوی (Laguna Colorada)

یکی از دریاچه های صورتی جهان، دریاچه کولورادا در بولیوی است. این دریاچه که با تصویر زمینه ای از رشته کوه های باشکوه آند و سواحل صخره ای همراه شده است، یک جاذبه دیدنی تمام عیار می باشد. کولورادا که عملا مرزهای شیلی را توسعه داده است، یک دریاچه صورتی زیبا با مساحت 60 کیلومتر مربع و حداکثر عمق 1.5 متر می باشد. آب های کم عمق دریاچه محلی مناسب برای گردش افراد بومی شیلی، آندی و البته فلامینگوهای در معرض انقراض James هستند. برترین ویژگی کولورادا دسترسی آسان و وجود چندین دهکدهدر اطراف آن است که مسافران می توانند شب را در یکی از آن ها سپری نمایند.

دریاچه هیلیر در استرالیا (Hillier)

از زمان کشف دریاچه هیلیر، یکی از زیباترین دریاچه های عجیب جهان به رنگ صورتی، سال 1802، جمعیت عظیمی از بازدیدنمایندگان را از سرتاسر جهان به خود جذب نموده است. هیلیر در استرالیای غربی واقع شده و به مختصات 600 متر طول و 300 متر عرض می باشد. اگر از بالا به دریاچه نگاه می کنید، رنگ صورتی آن نمایان تر می گردد؛ به همین جهت سرویس بازدید با هلیکوپتر برای گردشگران فراهم شده است. تنها نکته منفی این است که هلیکوپترها در آن جا فرود ندارد اما با این حال شما همچنان می توانید عکس های فوق العاده ای از دریاچه هیلیر ثبت کنید.

دریاچه هات لاگون در استرالیا (Hutt Lagoon)

یکی دیگر از دریاچه های صورتی جهان در استرالیای غربی واقع شده است. هات لاگون که در دهکده ماهیگیری Port Gregory واقع شده است به مساحت 70 کیلومتر مربع می باشد و یکی از خصوصیات جالب آن این است که تغییر رنگ می دهد. بسته به ساعات مختلف روز، فصل و شرایط آب و هوایی، رنگ صورتی دریاچه هات لاگون به سایه هایی از قرمز و بنفش تغییر می نماید. گرچه گفته می گردد که زیباترین حالت آن در اواسط صبح و هنگام غروب آفتاب است. (و اگر برایتان جای سوال است باید بگوییم که تفاوت زیادی بین تالاب و دریاچه وجود دارد.)

دریاچه Las Salinas de Torrevieja در اسپانیا

اگر همواره دلتان می خواست یک سفر همراه با اسپای رایگان داشته باشید، دیگر می توانید آن را اجرا شده بدانید. Las Salinas de Torrevieja که در والنسیای اسپانیا واقع شده است و یکی دیگر از دریاچه های صورتی جهان است. دریاچه ای با نمک صورتی زیبا و آرامبخش به مساحت 3,459 هکتار است. در قرن سیزدهم میلادی یک کانال از این دریاچه به اقیانوس زده شد تا دریاچه، نمک اقیانوس را ذخیره کند و بدون شک همانطور که می بینیم این روش جواب داده است. در حقیقت آن قدر نمک در Las Salinas de Torrevieja وجود دارد که کوه های نمک آن در ساحل جا خوش نموده اند. در حالی که این دریاچه مکانی عالی برای مراقبت از پوست و بدنتان است، به احتمال زیاد در آن تنها نخواهید بود. در فصل فراوری مثل، تعجب نکنید که هزاران فلامینگو و دیگر پرندگان آبزی اطراف دریاچه هستند.

دریاچه رتبا در سنگال (Retba)

با شوری همانند دریای لوط، جای تعجب ندارد که دریاچه رتبا به یکی از محبوبترین دریاچه های صورتی جهان برای افراد محلی و گردشگران محسوب می گردد. این دریاچه 3 کیلومتر مربعی نه تنها داری زیبایی خیره نماینده است بلکه از آن در صنعت فراوری نمک نیز استفاده می گردد. معمولا جمع نمایندگان نمک دیده می شوند که نمک ها را از پایین دریاچه حفاری می نمایند و در اطراف آب نیز میزان زیادی کوه نمک روی هم انباشته شده اند. اگر برای لذت بردن از منظره ها به این دریاچه می آیید، اوج زیبایی و نمایانی رنگ صورتی آن در فصل های خشک سال و بین ماه های نوامبر تا ژوئن است. در این زمان از سال، دریاچه رتبا حتی از دریای لوط نیز پرنمک تر خواهد بود.

دریاچه های نمک سیواش در روسیه (Sivash Salt Lagoons)

دریاچه های نمک سیواش روسیه در شبه جزیره کریمه، بین آب های دریای سیاه و دریای آزوف قرار گرفته است و حاوی 220 میلیون تن نمک است. علی رغم این که آب های این دریاچه ها بسیار کم عمق هستند (حدود 0.2 تا 0.4 اینچ)، آن ها بخش مهمی از اقتصاد شبه جزیره کریمه هستند چرا که نمک آن ها برداشت شده و در تجارت بین المللی و صادرات استفاده می گردد.

دریاچه نطرون در تانزانیا (Lake Natron)

یکی دیگر از دریاچه های عجیب جهان، دریاچه صورتی نطرون در شمال تانزانیا و خط مرزی کنیا است. این دریاچه در پایین یک آتشفشان فعال در دره ریفت واقع شده است. علی رغم درجه دمای بالای این دریاچه (140 درجه فارنهایت)، این دریاچه صورتی شگفت انگیز خانه میلیون ها فلامنیگوی کوچک است. هرچند، از آن جا که آب قلیایی این دریاچه دارای pH برابر با 10.5 است، این دریاچه غیرقابل دسترس می باشد و طبق گزارش Live Science امکان سوزش پوست و چشم جاندارانی که به آن عادت ندارند در آن وجود دارد.

منبع: همگردی

به "هفت دریاچه صورتی دنیا ، دریاچه های عجیب دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت دریاچه صورتی دنیا ، دریاچه های عجیب دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید