موزه ورزش متعلق به هیچ فرد و دستگاهی نیست

به گزارش وبلاگ فرافایلی، موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک دوازدهم اسفندماه سال گذشته توسط سازمان میراث فرهنگی به نام وزارت ورزش ثبت شد. این در حالی است که طرح اولیه شکل گیری موزه برای جمع آوری و نمایش یادبودهای المپیکی ورزشکاران دو دهه پیش در کمیته ملی المپیک مطرح و مورد پیگیری قرار گرفت.

موزه ورزش متعلق به هیچ فرد و دستگاهی نیست

در همین رابطه وبلاگ فرافایلی روز گذشته در گزارشی با عنوان لقمه آماده کمیته ملی المپیک در دهان وزارت ورزش به این موضوع پرداخت و اینکه موزه ای که ابعاد المپیکی آن برجسته تر است و در محل کمیته ملی المپیک هم افتتاح خواهد شد (فاز اول) چرا باید به نام نهاد دیگری ثبت رسمی شود.

محمود عبداللهی مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک در گفتگو با وبلاگ فرافایلی در این مورد توضیح داد و گفت: موزه ای که ساخت و افتتاح آن از چند ماه پیش به صورت جدی آغاز شد، یک موزه ملی است و این یعنی اینکه متعلق به همه ملت است.

وی با تاکید بر اینکه موزه ملی ورزش دارای هیأت امنا است و توسط این هیأت اداره خواهد شد، ادامه داد: موزه ملی ورزش متعلق به هیچ فرد و دستگاهی نیست بلکه همه ارکان نظام و نخبگان و قهرمانان ورزش در آن عضویت دارند.

مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک با اشاره به ثبت موزه ملی ورزش به نام وزارت ورزش گفت: برای مردم که مخاطب ما هستند چه تفاوتی دارد که چه کسانی موزه را ساختند. مهم داشتن موزه ای با این محتوا بود که به زودی افتتاح رسمی هم خواهد شد.

وی در مورد محتوای موزه و اینکه ابعاد آن بیشتر المپیکی است با این حال به نام وزارت ورزش ثبت شده است تاکید کرد: موزه در دو فاز افتتاح خواهد شد. طبق توافقات اجرا شده در فاز یک المپیک و پارالمپیک در موزه برجسته خواهد شد و در فاز دوم که در ساختمان جدیدی افتتاح می شود، موزه همه ابعاد ورزش را در بر خواهد گرفت.

مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک همچنین در پاسخ مطرح شده در رابطه با چگونگی تأمین هزینه های ساخت و افتتاح موزه به وبلاگ فرافایلی گفت: در این زمینه هم توافقات لازم حاصل شده است. وزارت ورزش تأمین 50 درصد هزینه موزه را متقبل شده است. 50 درصد دیگر هم به صورت مشترک توسط کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک تأمین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "موزه ورزش متعلق به هیچ فرد و دستگاهی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ورزش متعلق به هیچ فرد و دستگاهی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید