مردانساژ مو چیست و چطور انجام می شود؟

به گزارش وبلاگ فرافایلی، مردانساژ مو یکی از تکنیک های رایج برای آماده کردن مو برای رنگ کردن آن است. اما این تکنیک برای چه کسانی استفاده می شود و چطور انجام می شود؟ در ادامه در مورد مردانساژ مو و روش انجام آن بیشتر بخوانید.

مردانساژ مو چیست و چطور انجام می شود؟

مردانساژ مو چیست؟

مردانساژ مو یک تکنیک برای آماده کردن مو برای رنگ کردن آن است. این روش بیشتر برای موهایی انجام می شود که به سختی رنگ می گیرند و نمی توانند رنگ و سایر مواد شیمیایی را جذب کنند. مثلا موهای سفید این ویژگی را دارند.

با تکنیک مردانساژ مو، محصولات رنگ کننده مثلا انواع رنگ ها و محصولات دکلره، راحت تر به داخل مو نفوذ می کنند در نتیجه، رنگ آمیزی مو و حتی حذف رنگ مو یعنی دکلره، با تاثیرگذاری بیشتری انجام می شود و نتیجه نهایی کار مطلوب تر است و رنگی که مد نظر شماست، بهتر و دقیق تر اجرا می شود.

مردانساژ یعنی چه؟

هدف از اجرای تکنیک مردانساژ مو، حساس کردن مو به منظور متخلخل شدن بیشتر تارهای آن است که باعث نفوذ بهتر محصولات رنگ کننده می شود.

مردانساژ مو برای چه کسانی انجام می شود؟

این تکنیک فقط روی موی طبیعی انجام می شود زیرا با پراکسید هیدروژن که محصولی تهاجمی است انجام می شود (پراکسید هیدروژن یک ماده خورنده است).

پس مردانساژ مو را برای موارد زیر نباید انجام داد:

  • موهایی که قبلا رنگ شده باشند یا کارهایی مثل های لایت روی آن ها اجرا شده باشد: این موها قبلا حساس و شکننده شده اند و با تکنیک مردانساژ مو نمی خواهیم که حساس تر و شکننده تر شوند.
  • موهای خیلی کوتاه: موهایی که نزدیک به پوست سر باشند معمولا خیلی خوب رنگ می گیرند چون به عروق خونی و گرمای کف سر نزدیک تر هستند. به علاوه در تکنیک مردانساژ مو از هیدروژن پراکسید استفاده می شود که نباید با پوست سر تماس پیدا کند. در صورت تماس با پوست سر باعث ایجاد التهاب و تحریک پوست می شود.
  • موهای حساس: موهایی که با تابش آفتاب یا تکنیک های مختلف حالت دهی به مو مثلا کراتینه و… حساس شده باشند و مواد شیمیایی مختلفی روی آن ها استفاده شده باشد.
  • موهای نازک که در حالت عادی خیلی خوب رنگ می گیرند: برای این موها نیازی نیست از مردانساژ مو استفاده کنید و از این طریق به ساختار مو حمله کنید. این موها معمولا طبیعت حساس تر و آسیب پذیرتری دارند.

آموزش مردانساژ مو

روش مردانساژ مو با تکنیک های زیر انجام می شود:

  • با هیدروژن پراکسید 10 یا 20 با کمک یک اسفنج یا قلم مو، مو را از بالا تا پایین بپوشانید. این مقدار کافی است و لازم نیست از اکسیدان قوی تری استفاده کنید. این ماده نباید با پوست سر تماس پیدا کند.
  • برای مدت 5 دقیقه آن را زیر یک کلاه قرار دهید یا با سشوار برای چند دقیقه آن را خشک کنید. این گرمای اضافه به ساختار مو امکان می دهد که بهتر باز شود و مواد رنگی را بهتر دریافت کند.
  • بدون آب کشیدن هیدروژن پراکسید بعد از 15 دقیقه می توانید رنگ کردن مو را انجام دهید.
  • رنگ را طبق زمان بندی همیشگی روی سر بگذارید.

روش دیگر نحوه مردانساژ مو با استفاده از اکسیدان شماره 2 است. در این روش به مدت 10 تا 20 دقیقه اکسیدان را روی مو می گذارید. این زمان به نازک یا ضخیم بودن مو بستگی دارد و هر چقدر مو ضخیم تر باشد باید مدت بیشتری اکسیدان روی مو بماند. بعد از این مدت اکسیدان را با شانه کشیدن از روی مو بردارید و باقیمانده آن را با حوله یک بار مصرف پاک کنید. بدون آبکشی مو، رنگ مورد نظر را روی مو بگذارید.

چرا نباید مردانساژ را برای همه افراد انجام داد؟

بسکمک از موهای طبیعی، به راحتی رنگ می پذیرند. یعنی بدون نیاز به هیچ ماده اضافه، رنگ می گیرند و مسئله ای برای رنگ کردن آن ها وجود ندارد. حتی بسکمک از موهای سفید هم راحت می گیرند و موی سختی برای رنگ کردن نیستند.

تکنیک مردانساژ یک تکنیک تهاجمی است که مو را به شدت خشک و شکننده و حساس می کند. در نتیجه فقط باید در موارد محدود از آن استفاده کرد. پس اگر اطمینان دارید که موی شما رنگ نمی گیرد و این را قبلا تجربه کرده اید می توانید از این تکنیک استفاده کنید.

در غیر این صورت زمانی که نمی دانید موی شما چه وضعیتی دارد یا از قبل می دانید که خوب رنگ می گیرد، برای تعداد محدودی تار موی سفید، این تکنیک را انجام ندهید.

این روش برای برخی از انوع موها مثلا موهای خیلی کوتاه، موهای خیلی نازک و موهایی که با مواد شیمیایی دیگر و حتی تابش آفتاب آسیب دیده است توصیه نمی شود. چون موادی که در تکنیک مردانساژ مو استفاده می شود بسیار آسیب زا است و مو را حساس تر و شکننده تر می کند. اگر نمی خواهید موی شما آسیب بیشتری ببیند از این روش استفاده نکنید.

مراقبت از موی آسیب دیده در مردانساژ مو

بعد از رنگ و مردانساژ مو ممکن است موهای شما آسیب دیده و خشک و شکننده شوند. برای حل این مشکل باید روش های مراقبتی مختلف را در روتین مراقبت از موی خود قرار دهید.

یکی از این روش ها خرید تقویت کننده مو است. با تقویت کردن ریشه مو رشد آن افزایش پیدا می کند و موهای شما سالم تر و ضخیم تر می شوند.

دقت در خرید شامپو و اسپری مو قدم دیگر در مراقبت از موهای آسیب دیده است. بعد از رنگ کردن موهای خود سعی کنید از محصولات مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. این محصولات با در نظر گرفتن نیازهای نو موهای شما طراحی می شوند و معمولا حاوی انواع نرم کننده ها و تقویت کننده هستند. علاوه بر این، با حذف کردن برخی مواد اولیه که در شامپوها و اسپری های مو وجود دارد، مانع از تغییر رنگ موهای شما می شوند.

استفاده از انواع روغن مو روش دیگری است که با آن می توانید موهایی سالم تر و درخشان تر داشته باشید. روغن های مو بدون چرب کردن مو باعث نرم تر شدن آن می شوند و خشکی و شکنندگی آن را برطرف می کنند. در لینک زیر می توانید در مورد بهترین روغن های مناسب مو بخوانید.

جمع بندی

مردانساژ مو یک روش شیمیایی برای آماده کردن موها برای رنگ پذیری است. چون موهای سفید معمولا سخت تر رنگ می گیرند این روش را برای کسانی که موی سفید بیشتری دارند استفاده می کنند. البته این روش به خاطر استفاده از مواد شیمیایی، بدون آسیب نیست به همین دلیل تا زمانی که نیاز نباشد، نباید از آن استفاده کنید.

منابع: le-blog-de-la-coiffure , hairtutorials , coiff-express

منبع: دیجیکالا مگ

به "مردانساژ مو چیست و چطور انجام می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردانساژ مو چیست و چطور انجام می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید